[AR] Yeeee!! Onze eerste AR-ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

Yeeee!! Onze eerste AR-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 20:36

Na even twijfelen toch Sanne dr eerste keer in AR-ITP..

Even een infotje!
Sanne is een 3jarige shetlander, ze is vorig jaar "beleerd" (bandje/lange lijnen en een paar keer voor de sulky gelopen) en vervolgens weer lekker op de wei gezet. Dit jaar willen al iets meer gaan opbouwen en wat meer buiten rijden.
Gisteren heb ik eerst met de lange lijnen gewerkt, toen weer langzaam aan de sulky laten wennen en toen ging het zo goed dat we een paar rondjes door de wei gereden.. Niet zo lang want hier is weer even wennen.

Ik was gisteren super trots op mijn kleine meisje (we hebben haar al vanaf veulentje van de fokker).
Tip: Het is geluid uit, of zacht. Anders hoor je steeds hooo of *klik*
Lange Lijnen

met de Sulky

Je ziet sanne soms links en soms recht een beetje "uitzwaaien", ik ben nog wat onzeker met sturen doordat sanne erg gevoelig is met sturen. Het is voor beide weer even wennen
Ik denk dat commentaar niet echt te geven is omdat het niet duidelijk is, van de week even iemand vragen om een paar foto's te maken :)
ennhu Laten we het leuk houden, hé
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 02-04-13 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

TrIjNiE__

Re: Yeeee!! Onze eerste AR-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:39

Leuke poown! Maar ze is vorig jaar beleerd en is nu 3 :?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 20:43

TrIjNiE__ schreef:

Ze is met 2/2,5 beleerd (Lange lijnen en bandje gesleept) en een paar keer met de sulky(kleine stukjes).
Mennen kun je met 2 (2,5jr) al mee beginnen. Vaak lopen paarden met 2,5jr al volledig voor de kar(Sanne dus niet).

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:06

grappige filmpjes, ben erg benieuwd naar de foto's :D

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:58

Melissa1996 schreef:
TrIjNiE__ schreef:

Ze is met 2/2,5 beleerd (Lange lijnen en bandje gesleept) en een paar keer met de sulky(kleine stukjes).
Mennen kun je met 2 (2,5jr) al mee beginnen. Vaak lopen paarden met 2,5jr al volledig voor de kar(Sanne dus niet).

aah, nu snap ik het :D Weer iets bijgeleerd :)*

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:34

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik ben bang dat je hier wel meer commentaar op kan verwachten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:43

Mijn verzorg paarden zijn allebei beleerd met 2 jaar.
Met 2,5 jaar liepen ze der eerste wedstrijdje...
Vond ik zelf ook wat vroeg om een wedstrijdje te starten, maar goed kon ze toen nog niet...

Ik ken ook een paardje die is nu 11 maanden oud, is al gewent aan het bit. En wordt langzaam aan al klaar gemaakt om te beleren voor het boomstammen slepen. Hij weet al links en rechts te sturen (hot en her) Maar echt het slepen doen ze niet.
Lichamelijke belasting is er amper, ze oefenen twee keer per dag 15 minuutjes.
Vind 11 maanden ook heel erg vroeg. Kan nooit gezond zijn om een 'baby' te laten werken.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 13:46

jorika1986 schreef:
Mijn verzorg paarden zijn allebei beleerd met 2 jaar.
Met 2,5 jaar liepen ze der eerste wedstrijdje...
Vond ik zelf ook wat vroeg om een wedstrijdje te starten, maar goed kon ze toen nog niet...

Ik ken ook een paardje die is nu 11 maanden oud, is al gewent aan het bit. En wordt langzaam aan al klaar gemaakt om te beleren voor het boomstammen slepen. Hij weet al links en rechts te sturen (hot en her) Maar echt het slepen doen ze niet.
Lichamelijke belasting is er amper, ze oefenen twee keer per dag 15 minuutjes.
Vind 11 maanden ook heel erg vroeg. Kan nooit gezond zijn om een 'baby' te laten werken.

11maanden :(:) Arm paard, 11 maanden is echt TE vroeg.. (maar goed dat is iemand zijn keus, moet die zelf weten maar ik vind het wel zielig)

IvysToeter schreef:
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik ben bang dat je hier wel meer commentaar op kan verwachten.

Hoezo? er is één iemand die er naar vraagt. Vragen mag altijd..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 04:23

Ben ook niet zo'n fan van zo jong en zo onvolgroeid al beleren, en ben het niet eens met dat je mennen al op jongere leeftijd kan leren. Maargoed, dat verder terzijde.

Ik weet niet of dit kwam doordat je met je mobiel ook in de weer was, maar heb je normaal gesproken wel een zweep? Deze is cruciaal en onmisbaar! En idem dito wat wellicht kwam door je mobiel, je hebt normaal ook wel gewoon contact op de leidsels? Nu zijn het namelijk van die waslijntjes. Maar lijkt me inderdaad wel lastig als je ook filmt tegelijkertijd.

En dat eerste filmpje met de sulky, zit je daar op je wagen of loop je er langs? Er langs lopen iig nóóit doen en als je er op zit, kun je beter denk ik wat meer in het midden gaan zitten, verdeelt het gewicht net wat lekkerder, zie ik verder ook in de andere filmpjes dat je daar wel in het midden zit.

Verder veel plezier ermee, ze doet het erg leuk!