Leuk dat je bent begonnen met mennen
Alleen
xMoniek schreef:e doet alsof ze het al jaren doet, ik kan nu al gewoon op de bok zitten
Dient er áltijd iemand op de bok te zitten, ook al staat je pony er net voor de 1e keer voor. Juist dán. Nooit een pony inspannen en laten staan of lopen zonder menner op de bok, dat is levensgevaarlijk.
Verder denk ik dat je idd een hele brave pony hebt. Helaas zit het tuig niet optimaal; met name het borsttuig hangt veels te laag, die moet echt wat omhoog. De broek mag ook wat hoger, de lange flappen aan het borsttuig (overige stuk v/d strengen die je niet gebruikt) zou ik vastzetten aan de borst met een touwtje, of laten inkorten, want dit is voor je pony niet prettig.
De wagen........ past eigenlijk niet bij deze pony. Nou ben ik hier zowiezo niet zo van weg, maar wagen is wel echt aan de grote en hoge kant voor deze pony. Pony staat ook te ver van de wagen af, en dan nog is het lamoen te lang. Lamoen zou ingekort moeten worden, pony strakker in de strengen en dus dichter op de wagen, en de uiteindes aan de voorkant van het lamoen naar buiten buigen, die prikken nu heel hinderlijk in haar nek als ze stelling/buiging aanneemt of een wending maakt.
Tenslotte mis ik iets héel belangrijks: de menzweep.
Persoonlijk lijkt het me een goed plan als je eerst ergens een mencursus en/of cursus koetsiersbewijs gaat volgen, en ook een beleerder voor je pony inschakelt....