Wanneer hulpmiddel bij longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Wanneer hulpmiddel bij longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 13:59

Hallo bokkers,

Op dit moment begin ik me af te vragen wanneer het moment gekomen is een hulpmiddel in te zetten bij het longeren.

Mijn IJslander is inmiddels bijna 5 en zo'n 2 jaar bekend met (licht) longeerwerk. Hierbij heb ik nooit hulpmiddelen gebruikt. De laatste tijd begint hij in stap mooi te ontspannen, maar in draf schiet hij weer in een hogere houding. Er zitten wel betere momenten tussen, meestal tegen het einde van de sessie.

Zouden jullie op dit moment toch kiezen voor een longeerhulp om een correcte houding te stimuleren? Vorig jaar is hij licht ingereden en dit jaar wil ik hem oppakken. Tegelijkertijd vind ik het belangrijk om zijn buikspieren te trainen en hem aan te moedigen de achterhand er verder onder te brengen. Is dat iets wat met enkele longe te bereiken is en zo nee, voor welk hulpmiddel kan ik dan het beste kiezen?

Yanne_RP

Re: Wanneer hulpmiddel bij longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:58

Ik denk dat een pessoa hulpteugel zou kunnen helpen in jouw probleem. De pessoa stimuleert de achterhand en zorgt dat je paard gespierder wordt :)