Jong paard beginnen met VD

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lotusje555

Jong paard beginnen met VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 10:23

Hallo!

Met mijn 3 jarige zijn we nu bezig om hem klaar te maken voor het inrijden (bitmak, zadelmak etc.) en het lijkt ons heel erg leuk om te beginnen met vrijheids dressuur, wat is een goede oefening om mee te beginnen? Ik wil hem namelijk niet overbelasten... Hij kent de basis (volgen, halthouden, overgangen op commando etc.) al. Heeft iemand tips?

Groetjes!

lisalovekira

Re: Jong paard beginnen met VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:24

al de kleine kunstjes zoals flemen , nee schudden , jambet , voedsel weigeren, gapen, ja knikken... deze oefeningen zijn met het hoofd dus niks overbelasting :)

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:37

lisalovekira schreef:
al de kleine kunstjes zoals flemen , nee schudden , jambet , voedsel weigeren, gapen, ja knikken... deze oefeningen zijn met het hoofd dus niks overbelasting :)

De jambet met het hoofd? :o

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:52

Ik zou eerst eens beginnen met 'de basis'....

Netjes stilstaan, achteruit, opzij, voerweigeren, targetten. Een driejarige kun je al heel rustig gaan belasten met de jambette, beginnetje spagaat, beginnetje buiging, compliment, liggen meepakken als ze het aanbieden :) Maar vooral niet te snel willen, gewoon leuke korte trainingen houden, aanpakken wat een paard aanbied en veel spelenderwijs werken :)

lisalovekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:53

loveblacky99 schreef:
lisalovekira schreef:

De jambet met het hoofd? :o

In het hoofd bedoel ik met deze kunstjes worden ze vooral geestelijk geprikkeld

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:43

Inderdaad net als hierboven wordt gezegt gewoon lekker met de kleine kunsten beginnen en niet te veel overbelasten. :)