Maxime laat dr kunsten zien op bokt ;D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_bokworst

Maxime laat dr kunsten zien op bokt ;D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 19:08

hoihoi,

Maxime voor t eers op bokt met vrijheids dressuur!
Info;
MAxime is een tinkermerrie van vier jaar, we doen nu ongeveer een jaar aan vd :)

voor je filmpje kijkt, lees beschrijving alsjeblieft ;D

http://youtu.be/PlmR4Sbb6mA

tips zijn altijd welkom, maar hou het aardig :)

Xx Lisa

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:32

Wat een leuk ding zeg! :D
Ik heb wel wat puntjes, voor je aan een nieuw kunstje begint zou ik eerst proberen om alle kunstjes die ze nu kent er góed in te krijgen. Zodat je niet steeds ieder been hoeft aan te tikken met de spagaat, ze rondje kan draaien zonder touw etc. etc.
En het steigeren zou ik nog even mee wachten, ik persoonlijk vind nog niet dat jullie daar aan toe zijn, en ik zou ook als eerste het liggen aanleren, en dan pas het steigeren.
Daarnaast gaat het steigeren op deze manier echt niet goed, ik weet dat het een begin is, maar je kunt het beter anders aanpakken. Nu gooit ze haar hoofd omhoog en valt ze voorover. Je kunt haar beter op haar achterhand zetten en dan pas omhoog vragen, maar níet met haar hoofd in de lucht, die moet juist mooi verzameld zijn. Maar alsnog, ik zou het steigeren voorlopig even achterwege houden. :j

En ik zie in je beschrijving het 'begin piaffe' staan? Ik ben benieuwd naar een filmpje daarvan, want dat zou ik zéker achterwege houden.
Piaffe is een dressuurmatige oefening, geen kunstje. Die kun je pas in vrijheid gaan oefenen als ze hem dressuurmatig heel goed kent en hij er goed inzit. Dit leer je erop of ernaast, van een goede instructrice, als je alle andere dressuuroefeningen al kent, niet als vd-kunstje. :)

Succes!

xTesslove

Re: Maxime laat dr kunsten zien op bokt ;D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:39

Ik vind het er super lief uit zien! Die sokkies maken het stoer ofzo haha! Ga zo door! Lukt liggen al een beetje?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 00:22

Ze ligt echt nóoit, dus dat ga ik in de zomer na het wassen proberen via rollen :)

Ik ben het helemaal met je eens hoor Borisje, alleen het probleem met mijn paardje is, dat ze een kunstje na een tijdje niks meer aan vind, en gaat ze zich steeds minder inzetten. Vandaar dat ik zoveel tegelijk doe, nu kan ik genoeg afwisselen. Anders deed ik zeker minder tegelijk ;)

Over het steigeren; ik zal er mee wachten, ik wist niet dat de achterhand er zo onder moest, bedankt :)

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:44

Ziet er leuk uit ! Tips zijn hierboven al gegeven :+

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:04

Met rollen is inderdaad een goede manier en dat werkt vaak ook!
Als dat niet lukt, kun je nog proberen om vanuit het knielen met druk onder haar buik haar omlaag te vragem.
Mijn pony lag of rolde ook nooit, en dit is ook een vriendelijke methode die vaak werkt!

Over het niet meer leuk zijn van kunstjes, dan is het inderdaad wel fijn dat je kunt afwisselen. Maar denk er ook aan,
hoe enthousiaster jij bent en beloont, des te enthousiaster je pony is! :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 12:49

Borisje schreef:
Met rollen is inderdaad een goede manier en dat werkt vaak ook!
Als dat niet lukt, kun je nog proberen om vanuit het knielen met druk onder haar buik haar omlaag te vragem.
Mijn pony lag of rolde ook nooit, en dit is ook een vriendelijke methode die vaak werkt!

Over het niet meer leuk zijn van kunstjes, dan is het inderdaad wel fijn dat je kunt afwisselen. Maar denk er ook aan,
hoe enthousiaster jij bent en beloont, des te enthousiaster je pony is! :D

Oh oké! Had gister weer wortels en compliment gaat goed, als ze het op zweepcommando kan ga ik knielen proberen!

Haha dat van het eten vind ze idd heel leuk als vreetzak zijnde ^^ heel erg bedankt voor de tips, heb er zeker wat aan :D

lisalovekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:21

je blok ziet er wel niet stevig uit :o

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 13:17

lisalovekira schreef:
je blok ziet er wel niet stevig uit :o

Dat vond ik ook toen ik hem zag, maar ik gebruik hem al een flinke tijd en nog nooit gekraakt of iets hoor :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 10:51

even upje;

Maxime kan nu rondje draaien zonder touw en spagaat zonder steeds elk been aan te tikken :D
gaat de goede kant op ^^