Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ladypaard schreef:Mogelijk blokkeer je hem van voren met je houding. Dit kan komen doordat je net iets anders staat (door je goede hand aan de lijn of aan de zweep) dan als je de andere kant op komt. Als je op de hand zit waarop hij stopt, kun je proberen je buik meer te richt op zijn kont, of je positie wat veranderen waardoor je er een beetje schuin achter staat.
Urielle schreef:Goed opsluiten tussen longeerlijn en longeerzweep dat hij niet zomaar KAN stoppen, zoals hierboven gezegd wordt even goed opletten waar en hoe je staat bij het longeren.
En als het een spelletje is, doe ik hetzelfde als ladypaard, zorgen dat je een beetje richting zijkant komt en vooruit drijven. Bij een paard waarvan ik weet dat het nuchter genoeg is (dus geen jong dier wat je nog leert longeren en ook geen zenuwpees!) blijf ik ook gewoon staan en zwiep de longeerzweep vanuit de zijkant naar hem toe, dan zoekt hij zelf wel uit dat het handiger is om weer de cirkel op te gaan