Pony loopt weg tijdens longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Pony loopt weg tijdens longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 19:23

Hallo bokkers,

iik ben nu een tijdje aan het proberen mijn verzorgshettie te longeren.
Maar dat kan niet echt in een longeerring. En dan loopt ze steeds weg en hang ik er half achteraan. Heeft iemand een oplossing hoe ik haar binnen de cirkel kan houden.

Al geprobeerd : In de hoek van de weide longeren.
Haar naar binnenhalen als ze weg wil lopen.
Iemand er naast laten lopen.

Maar werkt niet. Ik dacht zelf aan aardepaaltjes, maar dat is best wel duur als ik er 10 ofzo moet hebben. Iemand tips?

bedankt voor het lezen iedegeval!

PsymaliPKA

Re: Pony loopt weg tijdens longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:46

Mijn paard heeft datzelfde trucje, zo probeert hij onder het werk uit te komen. Ik heb het opgelost, door ervoor te zorgen dat hij zijn hoofd altijd naar binnen houdt, dus stelling naar binnen vragen. Als je dat constant blijft doen, dan heeft hij minder kracht en minder kans om uit te breken uit de cirkel. Je kunt hem naar binnen blijven vragen door zijn achterhand naar buiten te sturen met de zweep.

Mocht je er echt niet uit komen, dan kun je misschien iemand die wat sterker is laten longeren (bij mijn vader deed mijn paard het bijvoorbeeld niet, omdat hij wist dat die hem wel kon houden). Als hij eenmaal snapt dat hij op de cirkel moet blijven en niet mag uitbreken dan kun jij het weer overnemen.

Als laatste zou het ook kunnen dat hij het longeren gewoon nog niet kent, dan kun je iemand om hulp vragen die ervaring heeft met het beleren van paarden/pony's.

dunjaentwidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:47

houd je pony op moment dat ze naar buiten wilt trekken voorwaarts en je zult toch op een of andere manier haar 'gewoon' tegen moeten houden als ze naar buiten trekt...
Als je niet sterk genoeg bent haar te houden zijn paaltjes inderdaad de beste oplossing en een rondje afzetten...
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:51

Rol wegenbouwlint kost niet veel. Kun je prima een longeerringetje mee afzetten, met bv hindernisstaanders.

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 19:38

oke bedankt voor de tips!