Nu dus mijn twijfel, wat kan ik met haar doen waardoor ze toch lekker bezig is maar wat niet te belastend is voor haar achterbenen.
Nu wandel ik vaak 1x per week een rondje met haar, maar dit is langzamerhand vragen om problemen. Ze wil zó graag werken voor je dat ze zichzelf enorm opfokt en op de heenweg is er geen discussie over mogelijk met haar ze moet, zal en wíl HARD!
Nu luistert ze op zich wel naar mij, maar 10 seconden later is ze dat weer vergeten en is ze weer helemaal maf...
Nu wandel ik met een halstertje om en is ze daarmee wel te handhaven, maar ik merk gewoon dat ze iets nodig heeft waarvoor ze moet nadenken en bezig kan zijn, iets waarmee ze die overtollige energie kwijt kan in werk.
Helaas heb ik door mijn studie op het moment alleen op de zaterdag tijd, en misschien volgend kwartiel nog een dag door de weeks (weet ik pas over een week of 3) Paarden staan 24/7 op de wei, dus aan beweging/ruimte geen gebrek. Het gaat dus puur om haar hersens eens aan het werk te zetten.
Nu zat ik al te denken aan iets van grondwerk en clickertraining, of andere simpele oefeningetjes met balkjes of kunstjes...
Maar in hoeverre kan ik oefeningen doen die niet belastend zijn voor haar achterbenen?
Ik ben namelijk absoluut niet thuis in deze richting van werken/bezig zijn met paarden.
Iemand tips?