mijn pony is niet geïntreseerd in de bal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margothermie

mijn pony is niet geïntreseerd in de bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 14:56

hey

ik heb mijn pony leren voetballen maar dan shot ze de bal weg en gaat er niet achteraan. :(
ze is helemaal niet geïntreseerd in de bal.
hoe enthousiast ik ook ben!!!
als ik dan achter de bal aanloop komt zij achter mij aan ''aangesloft'' (in stap).
in veel filmpjes zie je dat die paarden er echt plezier in hebben maar dat merk ik niet bij mijn pony :(
weet er iemand hoe ik de bal interssanter kan maken of hoe ik er voor kan zorgen dat mijn pony wel enthousiast meedoet?????

ik zou het echt heel leuk vinden als ze wel enthousiast mee doet en wij dan samen kunnen voetballen

hoefjes Hermelien (pony) en groetjes margot :)

troi

Re: mijn pony is niet geïntreseerd in de bal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:02

Leer de pony dat interacteren met de bal iets oplevert dat zij leuk vind, bijv een snoepje als ze dat ding aanraakt of een schop geeft. Anders vrees ik dat het vrij kansloos is. Er zijn eigenlijk niet zo gek veel paarden die zo'n stom rond ding leuk vinden..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:04

Haha wat grappig. Mijn pony is er als de dood voor :')

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:04

Wat wil je dat ze met de bal doet?
Als hij alleen bedoeld was om te spelen: niet alle paarden vinden dit leuk.

Wil je dat ze er tegen aan leert schoppen: maak gebruik van clicker training of een ander belonings systeem. Het is dan wel belangrijk dat je op het juiste moment de beloning geeft. Dit werkt erg secuur.

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:43

Bij mij zijn ze altijd al erg enthousiast geweest, dus ik heb er geen ervaring mee. Het maakt inderdaad wel veel uit of je haar wil leren tegen de bal schoppen, en ermee te spelen. Sommige paarden vinden zo'n rond ding maar saai, maar vinden het geweldig (Of juist heel eng :')) als het al rolt. Misschien kan je dat een keer proberen :)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:45

Mijn paard vindt er ook niks aan, ze ruikt er even aan en gaat dan verder met waar ze mee bezig was :')

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 13:29

Inderdaad net als hierboven wordt genoemd je hebt 2 manieren om met de "paardenbal" om te gaan. Je kan het aanleren als een echt kunstje enz. maar je kan er ook lekker mee spelen. Het is moeilijk je te helpen met dit probleem omdat jij zelf je paard het beste kent en weet wat goed bij je paard werkt kijk eens naar waar ze een beetje opgewonden van wordt en wat ze totaal niks vind zo zal je op een gegeven moment de juiste knop kunnen vinden waar je paard veel plezier in heeft. :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:48

XxGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:11

Ik denk dat je hem niet echt enthousiast kan maken, denk dat hij het leuk moet vinden, je kan jezelf ook niet verplichten iets leuk te vinden.

Margothermie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 11:32

yape schreef:
Inderdaad net als hierboven wordt genoemd je hebt 2 manieren om met de "paardenbal" om te gaan. Je kan het aanleren als een echt kunstje enz. maar je kan er ook lekker mee spelen. Het is moeilijk je te helpen met dit probleem omdat jij zelf je paard het beste kent en weet wat goed bij je paard werkt kijk eens naar waar ze een beetje opgewonden van wordt en wat ze totaal niks vind zo zal je op een gegeven moment de juiste knop kunnen vinden waar je paard veel plezier in heeft. :)

ik heb het als kunstje geleerd maar wil er liever mee spelen kan je dit ook aanleren????

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:33

Batlow schreef:
Haha wat grappig. Mijn pony is er als de dood voor :')

:D en dan als een held op sokken er naar toe, snuiven, ding beweegt niet, durft ie hem aan te tikken met zijn neus, beweegt het ding en rent meneer weer rondjes :') Helaas, 't zal geen voetballer worden!

LoriVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:30

Ik denk eerlijk gezegd dat je je paard daar niet enthousiast voor kan maken. Als ze er niet in is geïnteresseerd is, moet je je daar denk ik maar bij neerleggen. Misschien kan je op zoek gaan naar andere spelletjes waar zij wel in geïntereseerd is.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:35

Mijn ene pony vind het zelf geweldig, als de bal toevallig nog in de bak ligt met longeren, maakt hij zelf zijn rondje groter of kleiner, zodat hij tegen de bal kan rennen :') Als hij los is, stormt hij met zijn oren in zijn nek vol op de bal af, vind hij leuk.
Mijn andere pony vond het niks aan het begin. Bang is ze er niet voor, maar ze snapt het nut niet van de bal weg trappen om er vervolgens achter aan te lopen _O- Gelijk heeft ze.

lovepony1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:30

niet elk paard is er even geintereseerd in

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:05

Margothermie schreef:
yape schreef:

ik heb het als kunstje geleerd maar wil er liever mee spelen kan je dit ook aanleren????

Als je je pony vanuit het spelen de bal wilt gebruiken is het vaak een questie van dat je zelf lekker actief mee gaat rennen en je helemaal in het balspel stort zodat je aan je pony laat zien dat jij het heel leuk vind en je pony eigenlijk vraagt om mee te doen :)

Margothermie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 17:26

yape schreef:

ik heb het als kunstje geleerd maar wil er liever mee spelen kan je dit ook aanleren????[/quote]

Als je je pony vanuit het spelen de bal wilt gebruiken is het vaak een questie van dat je zelf lekker actief mee gaat rennen en je helemaal in het balspel stort zodat je aan je pony laat zien dat jij het heel leuk vind en je pony eigenlijk vraagt om mee te doen :)[/quote]

bedankt! ik ga dit zeker proberen!!!! /3