Fleem perfectioneren + voer weigeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_rainbow

Fleem perfectioneren + voer weigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:12

Hoi!

Sinds kort ben ik met mijn haflinger bezig met wat kleine dingetjes van VD.
Maar probleem is, dat ze enorm op eten gefixeerd is.

Ik heb haar fleem aangeleerd, maar echt lang doet ze dat niet. Ze trekt haar bovenlip op en probeert vervolgens het eten al uit mijn hand te pakken.
Hoe kan ik het flemen perfectioneren, dat ze echt fleemt en niet 2 seconden haar bovenlip optrekt en vervolgens een aanval doet op mijn handen? :=

Voer weigeren lijkt me voor mijn pony ook een goede om aan te leren. Maar kan iemand mij vertellen hoe ik dan te werk moet gaan?

Bedankt!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:52

Heb je wel eens met clickertraining gewerkt?
De clicker is een bridge tussen de uitvoering van een oefening en het krijgen van de beloning. Wanneer je clickt betekend het einde oefening.
Dit zou je met je pony uit kunnen bouwen. Eerst click je na een seconde maar dit bouw je stapje voor stapje uit tot je bent op het punt waar je wil zijn.

Sannegabber

Re: Fleem perfectioneren + voer weigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:28

Op welk commando moet je pony flemen? want ik steek mijn vinger in de lucht en pas als ik mijn vinger weer weg doe is de oefening voorbij en krijgt hij een beloning.
Bij jou pony helpt het misschien om pas te belonen als ze het langer volhoud, want ze kent het flemen zelf wel. Mijn pony kreeg ook geen beloning als hij niet bleef flemen wanneer mijn vinger nog in de lucht was.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:02

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:48

Clickertraining werkt meestal wel goed ja :) Ik gebruik zelf ook clickertraining en dan zonder snoepjes, maar gewoon een aai. Mijn paard is daar altijd al heel enthousiast door.