Even dit topic omwille van volgend probleem. Ik loop namelijk, wat spaanse pas betreft, altijd tegen hetzelfde probleem aan en zou dit graag willen oplossen.
Ik heb het haar geleerd door in het begin haar te bekrachtigen om haar benen op te heffen, ik was dus al tevreden als ze haar benen 'geplooid' (bovenbeen recht naar voren, onderbeen hangt naar beneden) ophief. Nu krijg ik het haar niet aan haar verstand om haar been recht naar voren te steken (onderbeen ook naar voren gestoken). Ik wil gaan shapen richting een strakke pas, maar ze vertoont die pas gewoon niet. Ik heb al vanalles geprobeerd om haar toch te doen inzien dat dat been gestrekt naar voren moet gebracht worden:
- haar been zelf naar voren houden en dan belonen
- wachten tot ze het ooit naar voren steekt om dan te uitgebreid belonen. Dat is wachten op Godot. Ofwel ben ik dan dolenthousiast als ze iets in de richting van gestrekt doet en wil ik haar belonen, begint ze te kappen, wat ik dan weer niet wil en dus te laat ben met belonen. Ofwel snapt ze niet dat ik een commando geef, zij haar commando uitvoert en ze daarvoor nooit een beloning krijgt. Dan krijg je van die toeren als een paard dat al haar trucjes uit haar kast haalt zonder dat ik daarvoor een commando gaf, om toch een beloning te krijgen (buiging, achteruit gaan, wijken,...).
Ze wordt niet altijd met voer beloond. Ze wordt met een variabel intervalsysteem beloond: ze weet dus niet wanneer ze een voerbeloning krijgt en welke beloning dat dan is (een aai, voer, enthousiaste baas).
Iemand tips? Ik zou deze pas graag verbeteren!