TTouch weekend in de Eifel, iemand die mee wil?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Evendi

TTouch weekend in de Eifel, iemand die mee wil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 17:43

(Excuses als dit verkeerd staat of niet mag o.i.d!)

Hey Bokkers!

Deze zomer (12 t/m 14 juli 2013) wordt er in de Eifel (Dld) een cursus TTEAM/ Ttouch gegeven.
Ik ga daarheen, omdat het me heel erg leuk en interessant lijkt en ik vroeg me af of er nog meer bokkers geinteresseerd zijn?

"De afkorting TTeam staat voor Tellington Touch Equine Awareness Method, en is ooit ontwikkeld voor gebruik bij paarden. Omdat de methode zo veel succes had gingen mensen het ook bij andere dieren gebruiken, met hetzelfde succes en mooie resultaten. Aangezien de naam ‘Equine Awareness’ daarmee niet meer helemaal klopte wordt nu meestal Tellington TTouch methode als naam gebruikt. De methode is gebaseerd op samenwerking, respect en wederzijds vertrouwenen is een holistische benaderingswijze om dieren te trainen. Eén van de dingen die mij heel erg aanspreekt is dat er specifiek samen mét het dier, op een zachtaardige, respectvolle manier gewerkt wordt. Je bouwt samen een soort partnerschap op, eigenlijk zonder dat je daar erg in hebt en zonder dat het veel moeite kost. Het doel in het algemeen is je dier te helpen met zijn balans, coördinatie en lichaamsbewustzijn, zodat hij fysiek, mentaal en emotioneel zo goed mogelijk 'in z’n vel zit' en zo optimaal mogelijk kan presteren.

De basis van de methode is Linda’s ontdekking dat het gebruik van cirkelvormige bewegingen op een paardenlichaam angst, spanning, ongemak en pijn op zo’n manier kan laten verdwijnen dat het gedrag en zelfs de persoonlijkheid van het paard verandert. De prestaties en de gezondheid verbeteren en ook verschillende specifieke gedrags- en fysieke problemen kunnen opgelost en/of verbeterd worden. Je kunt hierbij denken aan acute situaties zoals koliek maar ook rugproblemen zoals verkeerd ruggebruik van je paard, net als problemen als een zwakke achterhand of bijvoorbeeld moeite met een bepaalde gang (meestal galop) kun je met de Tellington TTouch methode heel goed oplossen. Ook bij inrijden en zadelmak maken kan het een grote hulp zijn. Je kunt het bij enorm veel situaties gebruiken, te veel om hier op te noemen eigenlijk. Het is ook nog eens vrij simpel en snel is aan te leren en het hoeft niet veel tijd te kosten (met een kwartiertje TTouchen per keer bereik je ook al veel)!"

Voor meer informatie kun je kijken op de website: http://www.eifelpensioenstal.com/index.php/tteam

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 23:36

Niet allemaal tegelijk... -O-

Marrrr93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:36

:( Ahhh lijkt mij erg leuk, maar zit krap bij kas..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:37

Lijkt mij wel erg leuk!
Weet jij of de cursus gewoon in het nederlands gegeven word? Ik heb namelijk een talenknobbel van een koe.. }:0

Kan wel eens kijken of het voor mij financieel en werktechnisch te doen is.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 11:21

ijssnuiver schreef:
Lijkt mij wel erg leuk!
Weet jij of de cursus gewoon in het nederlands gegeven word? Ik heb namelijk een talenknobbel van een koe.. }:0

Kan wel eens kijken of het voor mij financieel en werktechnisch te doen is.

De cursus wordt gegeven in het Nederlands :)

Silence

Re: TTouch weekend in de Eifel, iemand die mee wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:30

Jammer dat het financieel niet te doen is, was heel graag meegegaan.

MissDD

Re: TTouch weekend in de Eifel, iemand die mee wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 02:23

Zeer interessant, maar vind de prijs ook een beetje teveel van het goede. :(

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 07:49

Ben het met jullie eens hoor, wbt de prijs. Maar mijn veulentje staat daar en die kan ik niet missen ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:57

Het gaat mij financieel en qua datum eerst helaas ook niet lukken.
Wellicht een volgende keer :) .

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 10:32

Ja wie weet :)
Er zijn gelukkig inmiddels al genoeg mensen om de cursus door te laten gaan, en al 1 mede bokker :P

HorseAlround

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:36

Het is een uurtje bij mij vandaan

Eigenlijk wil ik wel Eerst maar eens in de groep gooien hier
Mag je eigenlijk je eigen paard meenemen?

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:35

Kim_Evendi schreef:
Ben het met jullie eens hoor, wbt de prijs. Maar mijn veulentje staat daar en die kan ik niet missen ;)

Dat is volledig te snappen :D