Ik ben eigenlijk opzoek naar een adresje waar je tweedehands tuigen kunt aanschaffen (of ruilen). Ik heb nu een shetlander tuig op mijn welsh a liggen. Past net, maar ik zou het liever net een maatje groter willen hebben... Maar een heel nieuw tuig kopen nu, is zonde want ik ga over een tijd overstappen van sulky naar 4-wielige wagen. En dan zal ik waarschijnlijk (deels) een nieuw tuig nodig hebben. Maar in de tussentijd dus opzoek naar een leuk tuig....
Ik heb een tuig graag even in mijn handen, dus kopen via internet zie ik niet zo zitten. Heb wat rondgebeld naar, voor mij bekende, adressen maar die hebben alleen nieuwe tuigen.
Ik woon in de Randstad (omgeving Alphen aan den Rijn)
Gem
Geplaatst: 14-03-13 14:49
Marktplaats (of Speurders of plaatselijke krantjes) afspeuren en anders daar een gevraagd advertentie plaatsen? Afspreken dat je betaalt en als het niet past weer retour brengen en geld terug. Onder die voorwaarden heb ik mijn zadel ook verkocht.
Ik heb een mooi zwart tuig te koop, zie mijn advertentie (: En ik woon in nieuwkoop wat dicht bij Alphen aan den rijn is, dus je kan altijd langskomen om het te bekijken.
Hij is ook te groot voor Shetlander alles zit ook op kleinste maat!
Maartje1990
Geplaatst: 15-03-13 12:04
Op bokt staat nu Ideal tuig maat pony, zal zeker geschikt zijn voor jouw a pony! En je zegt in handen hebben, Ideal is écht een heel goed merk dus weet je eigenlijk zeker dat je geen miskoop doet en je hebt het sowieso weer snel verkocht, mocht het toch niet passen.
Mijn welsh van 1,18 past in shet en in pony. Het ligt ook erg aan de bouw van je pony.
Maartje1990
Geplaatst: 16-03-13 12:06
Ik heb een shetxwelsh van 1.14 en hij past ook beide, inderdaad pony wel op het kleinste. Maar past evengoed.
edit: van ideal dus
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 16-03-13 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt
VanHuisUit
Geplaatst: 16-03-13 13:54
Hier ook groot marktplaats en Ideal fan
Een goed onderhouden Ideal tuig houdt absoluut zijn waarde. Mijn full ideal tuig had ik via marktplaats gekocht, 2 1/2 jaar geleden, voor 275,- Euro. Het tuig was toen al een jaar of 8 oud. Maar dus prima onderhouden. Dit jaar verkocht voor 250,- Euro. En ik was het zo kwijt.
Dus ik zou zeggen gewoon rustig rondkijken op marktplaats, ondertussen je eigen tuig te koop zetten. En voor een Welsh van die maat is Ideal maat shet vaak prima, soms moet je wat onderdelen pony ertussen zetten, maar die onderdelen kun je gewoon kopen bij bijv www.tuigonderdelen.nl
Heb twee welshjes gehad van 1.15. De ene liep in compleet shettuig, de ander had een shettuig met paar pony onderdelen (geloof staartriem, culeron en singeltje).