Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Marinke_ schreef:Nou ik liep dus niet vast qua rijden maar kon niet rijden omdat ik geen passend zadel meer had, aangezien je meer kapot maakt als je gaat trainen met een niet passend zadel en ik paardlief ook niet stil wou zetten (zijn net zo lekker bezig!) ben ik dus fanatieker geworden met longeren en ook op gaan zoeken hoe ik hem met grondwerken zo optimaal mogelijk kan trainen waar ik ohz ook profijt van ga hebben.
Zo nam ik dus ook de dingen mee waar ik ohz tegen aan liep, dit is o.a. dat hij erg veel moeite had met buigen en op de ene hand daarbij echt enorm naar binnen viel. Ik ben gaan zoeken naar verschillende manieren die voor ons werken en ben ik nu op verschillende manieren bezig. Het kan je erg veel afwisseling bieden overigens! Als ik alleen al zie hoe veel variatie ik al heb met het grondwerken….
Laatst weer een zadel uitgeprobeerd en merkte direct dat ik echt wel profijt van het grondwerken heb, kon echt merken dat hij vooruit is gegaan ondanks dat ik dus niet gereden had.
Ik moet wel zeggen dat ik de hulpen wel vanuit het ‘oogpunt’ van de ruiter geef, dus het om je been laten buigen geef ik druk op de plek waar ook de kuithulp gegeven word als ik erop zou zitten. Of als z’n achterhand net een tikkeltje actiever wil hebben dan geef ik eerder een tikje waar ik hem ook zou raken met de zweep als ik erop zou zitten zeg maar.
HBZ schreef:Stel ik wil hiermee beginnen: waar begin ik dan?
_Nelleke_ schreef:HBZ schreef:Stel ik wil hiermee beginnen: waar begin ik dan?
Kijk eens op de website http://www.paardenbegrijpen.nl. Rechts in het kader zie je verschillende onderwerpen die je misschien alvast een beetje inspiratie kunnen geven.
Welke omgeving woon je? Wellicht is er een instructeur in de buurt die je een eerste les kan geven.
HBZ schreef:_Marinke_ schreef:Ik ben dus gewoon begonnen met simpel longeren, longeren met bijzet en eigenlijk zelf gaan zoeken naar het uitbouwen.
Heb je bepaalde theorieen gebruikt, of hoe heb je dat aangepakt?