[AR] Pony reageert slecht op zweep. Tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loveu_p

Pony reageert slecht op zweep. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 18:14

Ik heb een vraagje, met mennen reageert onze shetlander heel slecht op de zweep hij heeft wel een erg dikke wintervacht, maar als hij geen zin heeft om van stap naar draf te gaan kan je zo hard hard slaan als je wilt maar reageert hij er gewoon niet meer op.. -O- Heeft iemand tips hiervoor? Alvast bedankt!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:20

Maar even terug naar af denk ik dan: lange lijnen en longeren en leren dat hij op stem reageert. Is ook veel handiger dan op zweep. Zweep gebruik is zelf eigenlijk alleen als begrenzing en soms voor iets meer erbij, maar dan is meer dat ik de zweep aanleg dus niet eens tik, of hooguit heel klein tikje met slag...
En altijd een korte flinke tik werkt beter dan 10x aaien....
Maar maar doorslaan heeft denk ik totaal geen zin (geen ervaring mee trouwens...)
Met lange lijnen en longeren is je eigen houding ook heel belangrijk. Hoe actief sta je er zelf bij? Hoe direct ben je in je hulp?
En dan nog weer stapje terug, hoe ben je als je bijv met hem wandelt? Voorwaarts is voorwaarts en wel onmiddellijk, halt is halt. Ook als je wandelt of hem leidt aan het halster.

loveu_p

Re: Pony reageert slecht op zweep. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 18:45

bedankt voor je tip, hij reageert soms heel goed op stem hij weet héél goed dat hij moet draven als ik dat zeg, maar soms luistert hij dus totaal niet. misschien moet ik er meer opletten dat ik idd bij alles wat ik met hem doe duidelijker en consequenter ben..