Gezocht: trainingspaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LovesMariska

Gezocht: trainingspaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:47

Hoi allemaal,

Afgelopen weekend ben ik begonnen aan mijn tweede jaar van de opleiding voor mens en paard bij Astrid van der Ploeg.
Nu staat dit jaar in het thema van jezelf ontwikkelen tot trainer van het paard.
Daarvoor moeten wij 2 jaaropdrachten uitvoeren.
Namelijk de volgende:

1. Thuis een trainingspaard zoeken voor 3 maanden in het freestyle traject(Emiel Voest).
2. Thuis een trainingspaard zoeken voor 4 maanden in het werken aan de hand,
longeren enkele lijn en het rijden.
3. Maak een verslagje per maand en bundel dit tot een jaarverslag.

De opdrachten zijn uitgebreider uitgelegd, maar daar kom ik zo direct op terug.

Ik ben dus op zoek naar twee paarden waarmee ik deze opdrachten kan uitvoeren. Of één waarmee ik beidde kan doen.

Nu vind ik het voor mijzelf en vooral voor het paard wel zo prettig, dat als ik een paard ga rechtrichten(voor het freestyle systeem vind ik het wat minder erg), dit door de eigenaar van het paard vervolgd kan worden op ongeveer dezelfde manier. Zodat het paard niet 4 maanden in totale verwarring is en daarna vervolgens nog een keer.

Ik zoek dus iemand die zich ook bezig houdt met natural horsemanship, academische/klassieke rijkunst en rechtrichten.

Het paard moet bij voorkeur binnen 30 km van mij af staan. Deze afstand kan berekend worden vanuit Eersel, Eindhoven of Son en Breugel. Dit zijn de locaties van waaruit ik naar het paard toe kan reizen.

Mocht er interesse zijn, dan word de opdracht uiteraard uitgebreid besproken.

Ik hoor heel graag van jullie!

Groetjes,
Marjolein

troi

Re: Gezocht: trainingspaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:52

Misschien nuttig om toe te voegen, wil je het paard huren/leasen (en er dus voor betalen)?

LovesMariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 22:05

troi schreef:
Misschien nuttig om toe te voegen, wil je het paard huren/leasen (en er dus voor betalen)?

Hoi, ik ben in eerste instantie niet van plan om ervoor te gaan betalen. ;)
Wanneer ik met het paard aan de gang ga, wil ik wel gerust een steentje bijdragen door de eigenaar te begeleiden/ les te geven. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:18

Duidelijk! Je plan ziet er goed uit! Aeen advertentie op bokt markt gezet?

LovesMariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 22:40

LovesMariska schreef:
troi schreef:

Hoi, ik ben in eerste instantie niet van plan om ervoor te gaan betalen. ;)
Wanneer ik met het paard aan de gang ga, wil ik wel gerusteen steentje bijdragen door de eigenaar te begeleiden/ les te geven. :)

Ik heb hem ook op verschillende Facebook groepen gezet, op het school en nhforum en de Premium van marijke de jong. (: Dus ik hoop binnenkort wel een geschikt paardje te vinden! (:

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:18

Dit hoort thuis op de Bokt Markt, hierbij dus een slotje.