[AR] Whitney op het districts kampioenschap west klasse Z

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Whitney op het districts kampioenschap west klasse Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 14:45

Net als Tessa ([AR-ITP] Maistro weer een puntje in het Z) waren wij ook van de partij op het districts kampioenschap west.
Ik reed Whitney in de Z dressuur. Was onze 4e keer in het Z en er is nog HEEL veel te verbeteren.
Onze 1e proef had ik fijn gereden, maar zaten slordigheden in en werk er altijd aan haar wat minder diep te krijgen. Daar in hadden we net een winstpuntje (214/197 punten, 60.44%).
De 2e proef waren de storingen heftiger, maar de fijne stukken ook fijner. Ze begon wel wat moe te worden waardoor ze er soms nog iets dieper komt helaas, daar hadden we veel minder punten(180/185 punten, 53.68%).

Ik ben tevreden, fijn gereden, hoop geleerd. En die rare stress momentjes moeten er gewoon nog uit, al ben ik bang dat dat wel moeilijk gaat worden bij Whitney. Ik weet wat er fout gaat, en wat er aan gedaan moet worden maar dat kost tijd.

1e proef

2e proef

Naast Whitney was mijn oude vertrouwde Roosje ook mee. Die starte met haar nieuwe menner in de B dressuur, hun 2e wedstrijd.
En niet onverdienstelijk! 2 winstpunten en een 1e plaats van de B en L samen. Dus op hun 2e wedstrijd werden ze meteen District kampioen!!!!!!
Van hun helaas geen filmpje, maar wel even een foto met de prijzen ;).
Afbeelding

sasika

Re: Whitney op het districts kampioenschap west klasse Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:53

leuk om je proef terug te zien! ziet er netjes uit hoor! op de wat springerige momenten na, maar dat komt vast goed!!

En wat een toppers zijn de kleine meid en roosje zeg!! Zag er in ieder geval heel rustig en fijngereden uit! (ik = jaloers)

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:55

Jij en Witney waren super! :) Leuk ook om nog even van pony te ruilen. Je hebt withney echt goed voor elkaar, ze is letterlijk op je pinken te rijden en heel braaf aan de stem.
De HCA zat ook comfortabeler dan ik dacht al zal ik er nooit een aanschaffen :P

Romy en Roos waren helemaal geweldig, ze hebben de shetten eer hoog gehouden!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:27

Van harte gefeliciteerd met de mooie prestatie van Roosje en haar menster *\o/* en ik moest zo lachen om jouw omschrijving van Withney waarbij je haar vergelijkt met een konijn zoals je dat zo mooi zei gisteren ;) . Ik heb net even je filmpjes bekeken en zie wat je bedoelt echter kan ik het konijn er niet in terugvinden _O-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 10:04

@ Olga, dan ken je ons konijn hier thuis nog niet :P. Die kan ook hoofd schuddend (om hoog en naar beneden, maar ook van links naar rechts, die 2e had ik in m'n proef nog niet met Whit mee gemaakt) met 4 benen omhoog springen. En volgens mij is dat nog steeds geen onderdeel van een Z proef :') .

Ach, we zijn weer een winstpuntje en een ervaring rijker. Nu lekker door trainen en van de zomer het nog eens in het Z proberen op het kampioenschap.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:05

Ziet er weer netjes uit Cis!
Romy heeft het ook super gedaan met Roos!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:55

Ziet er goed uit! Gefeliciteerd met de resultaten!

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:13

ziet er goed uit, maar ik denk dat jou strengen nog 1 gaat je vaster mogen, ze hangen veel te veel losjes, ze mogen enkel loshangen als jou pony de koets tegenhoud, maar je ziet het ook vaak op rechte stukken. verder doe zo verder!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 09:58

Met de strengen zit ik de klooien. Ik heb meer pony's voor deze wagen en in dit tuig lopen. Whitney is de smalste in haar schouder. Op een iets zwaardere bodem trekt ze hem wel netjes, maar de bodem was hier zo super. Doe ik alles een gaatje korter redden mijn andere pony's het niet en had de stoten (die veel te lang zijn) netjes weg gewerkt waardoor makkelijk(zoals met losrijden voor de proef) een gaatje korter niet kon.

Zondag weer indoor marathon in het tandem. En over 2 weken weer dressuur en vaardigheid. Ik heb er zin in :).

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:42

Wat een mooie filmpjes, netjes gereden!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:07

Knappe prestatie van Romy en Roosje :D Gefeliciteerd!
Ook hele mooie nette proeven met Whitney, heb ze beide helemaal gezien, echt gaaf!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:10

Ik vind het er leuk uit zien. Je antwoord op de strengen heb ik mijn vraagtekens bij. Zoveel moeite is het toch niet om bij de ene pony de strengen iets korter te maken en bij de ander niet?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 00:04

Zo super knap wat jij met Whitney (en trouwens met al je pony's) met betrekkelijk weinig training en in korte tijd bereikt _/-\o_

Super!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 19:42

Training is idd niet altijd wat het zijn moet.
Whit is nu bijna 8, heeft al 3 veulentjes gehad en loopt tussendoor ook nog pony-lesjes. Dus meer 1 á 2x in de week trainen zit er vaak niet in (dan loopt ze vaak 3 á 4 dagen in de week). En ook nog 2x er tussenuit geweest door andere ellende (zoals hoefbevangen worden door een inenting).

Whit is een brave pony :). Alleen ze zal altijd wel een beetje stressy blijven. Zaterdag de laatste mini-marathon van het seizoen en dan volgende week weer dressuur en vaardigheid.