Bareback pad van paardnatuurlijk.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Juultjeeeh

Bareback pad van paardnatuurlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 21:07

Hallo,
(Sorry als deze vraag al een keer is gesteld en het er nu dubbel staat).
Maar ik ben opzoek naar een bareback pad, heeft iemand misschien ervaring met een bareback pad van paardnatuurlijk? Dit is een linkje naar de site:

http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... ackpad.htm

Mvg, Julia.

Juultjeeeh

Re: Bareback pad van paardnatuurlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 07:55

Niemand?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:51

is het meer de vraag waarom je het moet gebruiken?
Ik rijd vaak zonder zadel en dan zonder zo'n pad.
Maar als je net begint is het wel fijner voor het paard met zo'n pad, want in het begin stuiter je een beetje heel erg :D .
Maar verder snap ik ook niet waar het voor nodig is. Ik bedoel met die haren aan je broek slaat ook niet echt ergens op. :n

Juultjeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:57

XEefjuhX:
Ik wil graag mijn zit stabieler en beter maken en soms is het leuk om te doen. Ik rij nu met een bareback pad van mijn tante, maar ik wil er zelf ook een, want over een tijdje wordt mijn pony wss dichterbijgestald.:) En die van haar is niet meer leverbaar helaas... Daarom ging ik opzoek, zo kwam ik deze barebackpad tegen en vroeg me af of iemand er ervaring mee had, want het leek me wel een fijne, hahah. (Ja, ik rij ook wel eens helemaal zonder, maar dan prikken de haartjes zo in je been en op buitenrit is dat minder fijn;) ) maar bedankt!! Mvg

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:36

Ik zou eerder voor een pad gaan van een gerenommeerde trainer die de producten goed heeft onderzocht. En sorry, imo hoort "paardnatuurlijk" daar NIET bij.

Juultjeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:15

Cassidy: Ooh, oke, en heb je voorbeelden en linkjes?:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:17

Wat is je budget?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:32

ik heb geen ervaring met de barebackpads van paardnatuurlijk en zou die eerlijk gezegt ook nooit kopen ivm de band die over de rug loopt.
ik heb de Dardo van FRA dat is een stevige pad vet een V-systeem om te voorkomen dat je te veel druk op een punt krijgt.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:36

Ik heb de bbp van PaardNatuurlijk, gebruik hem niet vaak, zo'n 2 tot 3 keer per maand, maar hij bevalt prima.

Juultjeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:48

Cassidy: ik heb geen vast budget, maar liever niet over de honderd euro:)

Barbar: oke, maar is die bad dan slecht voor de rug? Of denk je dat? Maar bedankt! Ik ga ook naar de bareback pad kijken die jij hebt:)

Kim_evendi: echt? Leuk! En krijgt je paard dan geen last van zijn rug ofzo? (Wat barbar zei over die band) en heb je miss een foto hoe 'ie ligt op je paard? :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:52

In tegenstelling van wat alle voorstanders van boomloze zadels en barebackpads beweren, is een goed passend en aangemeten boomzadel echt niet zo verkeerd voor een paard, dus als je je zorgen maakt om de rug van je paard, zorg voor een goed passend boomzadel.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:58

Ik heb hem :) heel simpel ding maar ik vind m onwijs fijn.. Je hoeft ook niet strak aan te singel..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:35

die goed passende boomzadel heb ik, maar nu mijn paardje wat ouder word en ik geen "dressuurhoogstandjes" meer van hem kan verwachten is het leuk om eens wat anders te doen, zo rij ik regelmatig (op het moment niet ivm peesblessure) met barebackpad (zonder is geen optie ivm, de vorm van lester zijn rug) en touwhalster.
met een pad met een band over de rug krijg je te veel belasting op een punt wat onderandere drukkingen kan veroorzaken.
als je zo'n pad eens in de maand of zo gebruikt zal het zo'n vaart niet lopen.

Juultjeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 17:46

Cassidy: nee, ik maak me geen zorgen, want ik ben ook opzoek naar een nieuw zadel, maar voor af en toe om wat meer op mijn zit te focussen, vind ik een barebackpad wel handig;)

Shirdaki: oke, leuk!:) heeft je pony/paard ooit daardoor last van z'n rug gehad en hoevaak gebruik je 'm ongeveer?

Barbar:oke, maar ik heb er nu een in leen van equiplay, heel fijn ding, daar zit ook een singel bij, maar het loopt niet over de rug, hij is tijdelijk uitverkocht, maar zou die dan beter zijn voor de rug van mijn pony?:)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:48

Ik heb er ook 1.
Zit harstikke lekker, stevig en zacht en paard heeft er nooit last van. Strak aansingelen hoeft inderdaad niet en hij is lekker lichtgewicht en makkelijk hanteerbaar. Ook een fijne prijs. Omdat ie niet erg strak zit, hebben ze naar mijn idee geen last van die band over de rug.
Mocht je een veel veel hoger budget hebben, zou ik voor een schapenwollen bbp gaan, gewoon qua comfort.

Juultjeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 17:59

Daisydarling: oke, fijn om te horen!!:) ja, snap ik, maar ik wil eerst een goed zadel enzo, dan pas een bbp, waar ik natuurlijk niet super op hoef te zitten:p want ik wil mijn zit juist heel stabiel en goed maken, haha:) maar bedankt!:)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:59

Ik zou deze niet pakken, zo te zien is deze niet van geweldige kwaliteit, dempt waarschijnlijk niet genoeg, als je het wilt gebruiken voor de schokken op te vangen.

Juultjeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:42

Ik ga denk ik geen barebackpad meer kopen, ik heb nu een heel fijn goed liggend zadel (net nieuw:) ) en als ik een keertje zonder wil rijden doe ik dat wel op de blote rug en niet zo lang, heel erg bedankt allemaal!