Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
__Margot__ schreef:Ik heb ook nog een probleem bij haar tijdens het aansingelen bijt ze altijd in de muur en of aan haar stal of soms zelf richt ze naar mij arm. Ze doet dit altijd in de winter. Als ze eten heeft of paardig of hengstig is doet ze dit niet. Als het heel mooi weer is ook niet. Ik heb al van alles geprobeerd, het negeren ( slechte dingen negeren goede belonen), haar berispen met de stem, iedere keer als ze wil bijten haar een trucje laten doen zodat haar gedachten veranderen maar dit werkt maar voor enkele seconden. Ik heb al veel gelezen over het dat dit zou kunnen zijn doordat ze pijn heeft maar ik heb haar laten controleren en ze is perfect in orde. Weten jullie hoe ik het kan laten afleren.
gerlindie schreef:tja, de paarden zijn bij ons op de manege wel altijd minder lief als in de zomer, ze zijn dan meestal wat drukker. Maar als ze alleen maar in de muur bijt is het toch niet zo erg? op de manege hebben wij ook een paard met singelnijd, maar die probeert gewoon elke ruiter uit,ik geef haar meestal gewoon een mep op haar schouder, en dan houdt ze wel op
__Margot__ schreef:gerlindie schreef:tja, de paarden zijn bij ons op de manege wel altijd minder lief als in de zomer, ze zijn dan meestal wat drukker. Maar als ze alleen maar in de muur bijt is het toch niet zo erg? op de manege hebben wij ook een paard met singelnijd, maar die probeert gewoon elke ruiter uit,ik geef haar meestal gewoon een mep op haar schouder, en dan houdt ze wel op
ja maar ze maakt haar tanden kapot, en slaan zal ik zeker niet doen want ze is al redelijk bang en ik sla mijn paard niet