nieuwe kunstjes + bijten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Margot__

nieuwe kunstjes + bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 11:42

Hallo

Ik heb nu al meer dan een jaar mijn D-pony, het is een heel slim dier en leert dan ook super snel trucjes ze kan buigen, nee-schudden en haar tong uit steken. Nu ben ik nog op zoek naar nieuwe leuke trucjes die ik haar kan leren kennen jullie nog toffe trucjes ?

Ik heb ook nog een probleem bij haar tijdens het aansingelen bijt ze altijd in de muur en of aan haar stal of soms zelf richt ze naar mij arm. Ze doet dit altijd in de winter. Als ze eten heeft of paardig of hengstig is doet ze dit niet. Als het heel mooi weer is ook niet. Ik heb al van alles geprobeerd, het negeren ( slechte dingen negeren goede belonen), haar berispen met de stem, iedere keer als ze wil bijten haar een trucje laten doen zodat haar gedachten veranderen maar dit werkt maar voor enkele seconden. Ik heb al veel gelezen over het dat dit zou kunnen zijn doordat ze pijn heeft maar ik heb haar laten controleren en ze is perfect in orde. Weten jullie hoe ik het kan laten afleren.

xAnika

Re: nieuwe kunstjes + bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:45

Een tof trucje?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:47

Flehmen? Gapen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:48

Klinkt als singelnijt. Leer je niet zomaar af.... Misschien kan je een andere singel proberen die beter om haar buik licht en zachter is? Licht haar zadel zelf ook goed?

__Margot__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 11:50

ik heb een super zachte singel, met rekkers speciaal gekocht voor haar,we hebben er de zadelmaker bij gehaald en hij heeft deze singel uitgekozen voor haar

__Margot__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 11:51

hoe leer je dat flehmen ?

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:52

Kijk eens op natlanta!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:53

ik heb mijn paarden het flehmen aangeleerd door een snoepje in mijn hand te houden (net buiten hun bereik boven hun hoofd) en dan met mijn wijsvinger op hun bovenlip tikken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:07

Ja of met je zweep een beetje op de neus kietelen en als hij zn bovenlip wat omhoog doet, clicken en belonen, en dan zo uitbreiden, totdat je de zweep omhoog doet en 'flehmen' zegt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:19

Als ze het aansingelen heel naar vind (zadel goed? Rug goed?) moet je haar wel de mogelijkheid geven dit te kunnen uiten, om zich af te reagere . Anders zou het sneu zijn toch? Dan lijkt me bijten op de muur niet zo verkeerd. Beter dan dreigen naar de mens die aansingelt of zelfs die proberen te bijten, iets wat je ook vaak ziet!

WaratjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:26

__Margot__ schreef:
Ik heb ook nog een probleem bij haar tijdens het aansingelen bijt ze altijd in de muur en of aan haar stal of soms zelf richt ze naar mij arm. Ze doet dit altijd in de winter. Als ze eten heeft of paardig of hengstig is doet ze dit niet. Als het heel mooi weer is ook niet. Ik heb al van alles geprobeerd, het negeren ( slechte dingen negeren goede belonen), haar berispen met de stem, iedere keer als ze wil bijten haar een trucje laten doen zodat haar gedachten veranderen maar dit werkt maar voor enkele seconden. Ik heb al veel gelezen over het dat dit zou kunnen zijn doordat ze pijn heeft maar ik heb haar laten controleren en ze is perfect in orde. Weten jullie hoe ik het kan laten afleren.

Als dit alleen in de winter is kan het zijn dat ze last heeft van de kou in haar spieren. Heeft ze een deken op? Zo niet, probeer dan eens met kouder weer een deken op te leggen en daarna te zien of de reactie nog steeds zo lelijk is bij het aansingelen.
Mijn oude merrie loopt meestal zonder deken, maar met veel regen en/of wind krijgt ze meestal een deken op. Dat scheelt een heel stuk in de kwaliteit van haar spieren. Als ze een keer wel nat en koud is geworden wil ze ook geen zadel op en daar heeft ze gelijk in. Maar ook bij jongere paarden kan dit een punt zijn, het kwartje van mijn vriend heeft heel snel last van kou op zijn rugspieren, die loopt in de winter dus altijd met deken en is dan gewoon goed te rijden. Zonder deken loopt hij kreupel.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:30

__Margot__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 18:03

pony heeft altijd in de winter een deken op ze is geschoren maar ik denk niet dat het van de kou is ik denk dat het eerder is omdat ze slechtgezind is want in de winter laat ze veel minder toe dan als het warm is.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:13

tja, de paarden zijn bij ons op de manege wel altijd minder lief als in de zomer, ze zijn dan meestal wat drukker. Maar als ze alleen maar in de muur bijt is het toch niet zo erg? op de manege hebben wij ook een paard met singelnijd, maar die probeert gewoon elke ruiter uit,ik geef haar meestal gewoon een mep op haar schouder, en dan houdt ze wel op

__Margot__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 21:26

gerlindie schreef:
tja, de paarden zijn bij ons op de manege wel altijd minder lief als in de zomer, ze zijn dan meestal wat drukker. Maar als ze alleen maar in de muur bijt is het toch niet zo erg? op de manege hebben wij ook een paard met singelnijd, maar die probeert gewoon elke ruiter uit,ik geef haar meestal gewoon een mep op haar schouder, en dan houdt ze wel op

ja maar ze maakt haar tanden kapot, en slaan zal ik zeker niet doen want ze is al redelijk bang en ik sla mijn paard niet

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:09

__Margot__ schreef:
gerlindie schreef:

ja maar ze maakt haar tanden kapot, en slaan zal ik zeker niet doen want ze is al redelijk bang en ik sla mijn paard niet

tja, dan weet ik het ook niet. idd moet je haar dan geen mep geven, maar die pony op de manege probeert je gewoon uit, en dan geef ik haar toch liever een klap dan dat ik gebeten wordt.
succes ermee!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:14

Lijstje met VD trucjes:
-flehmen
-gapen
-ja/nee schudden/knikken
-liggen
-zitten
-jambette
-stap/draf/galop cop commando

Kijk eens op de Nalanta site ;)

YentlKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:19

Heeft iemand leuke sites voor die trucjes ?

LoveRadjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:15

Doet mijn pony ook, al jaren. Heb het er nooit uitgekregen. Misschien als je wat extra zacht aansingelt. Leuke trucjes zijn, Jamebette, Op het plateau, achterwaarts en nog veel meer ;-)

__Margot__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 18:06

oke dankuwel allemaal :)

Selina16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:04

Kunstjes:
Jambette, liggen, iets oprapen en geven, op het blok, en stijgeren ( hier ben ik alleen niet voor)

Bijten:
Mijn Pony heeft dat ook! Sinds kort... Ik zou is kijken of je iets ziet bij de buik of als je aan de buik duwt of ie het dan ook doet? anders zou ik iemand met meer verstand er even naar laten kijken! Of doet je pony het al sinds je hem/haar hebt?
Ook kan het zijn dat je paardje daar gewoon kriebelig is!

Selina16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:05

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:53

www.forstavd.tk --> voor de kunsten onder het kopje "kunsten" en voor het bijten onder het kopje "problemen" :j

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:07

Flemen en jambette zijn erg leuk, op het blok is ook leuk om te leren(:

Mijn verzorgpony kan nu flemen, jambette, op het blok(45cm) en beetje kusje geven

Mijn eigen pony kan nu jambette, klassieke buiging, zweep vastpakken/loslaten, beetje flemen en beetje kusje geven

Op de site van Nista en de site van Nalanta staan heel duidelijke uitleg