7 games

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

felintje

7 games

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 10:03

hallo allemaal,
Ik zou graag beginnen met de 7games. 'K heb al veel opgezocht en filmpjes bekeken, maar zou iemand mij duidelijk kunnen uitleggen, wat je lichaamstaal en mimiek bij iedere game moet zijn ? De ene keer moet je wat norser kijken en de andere keer heel vriendelijk en openstellen.

alvast bedankt !!

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:21

Wat je lichaamstaal en mimiek moet zijn, hangt erg af van wat je aan het doen bent en wat je paard als reactie geeft. Parelli is ene beetje te complex om hier specifiek antwoord op te geven. In principe start je elke "game" vanuit "neutral" en bouw je in vier fases op naar de gewenste reactie van je paard. De gewenste reactie past weer bij het niveau waarin je speelt; teach, control, reinforce of refine. In een aanleerfase beloon (of release) je de kleinste poging, in de verfijning wil je op de kleinste aanwijzing een hele grote reactie.

Om samen met je paard een goede start te maken, kan ik je alleen maar adviseren les te nemen van een ervaren Parellier .

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:24

Bij de friendlygame is het vriendelijk zijn. Je moet je openstellen. Blij kijken.
Bij de porquinpinegame heb ik geleerd dat je een beetje boos/norsig naar je paard moet kijken naar de plek waar je hem aan de kant wilt hebben
bij de drivinggame kijk je naar een punt waar je naartoe wilt lopen.
Bij de yoyogame kijk je je paard boos aan. Als hij een stap achteruit zet dan begin je weer opnieuw.
Bij de circlinggame kijk je je paard gewoon aan het wijs je waar die naartoe moet.
Bij de squeezegame doe je net als de drivinggame alleen dan loop je tussen iets door. De squeezegame kan je op verschillende manieren uitvoeren
Bij de sideways game moet je ook een beetje boos kijken. Als je paard goed reageerd hoefd dat op een gegeven moment niet meer.

Dit heb ik zo geleerd. Het kan zijn dat iedereen dit weer anders doet :)

felintje

Re: 7 games

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 10:44

Ik zal eens kijken wat het beste bij m'n paardje past. Bedankt voor de tips alvast, had ook gezien dat een stalgenoot zich klein maakte en zegmaar op m'n paard afsloop om hém op de volte te zetten.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:00

Dat is dus niet de bedoeling. Dan is het meer alsof je als een leeuw je paard besluipt

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 15:25

inderdaad, dan kom je te bedreigend over. Veel geduld hebben is de boodschap zeker ?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:39

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 16:43

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:45

Graag gedaan! :)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:06

felintje schreef:
Jessix schreef:
http://www.humphreydirks.com/nederlands/7_games.htm
Hier heb je een uitgebreide uitleg per game.

http://www.youtube.com/watch?v=xMpweMV31o0
http://www.youtube.com/watch?v=k_JEN1mOJHk
Helaas wel in het duits, maar zo kun je in elk geval kijken hoe je je lichaam kunt gebruiken.

Dankje voor de zeer nuttige site en filmpjes !!

Ik wou zeggen super bedankt!! Ik kon nooit echt hele duidelijke informatie vinden over de games, ja wel een algemene beschrijving maar hoe deze man het uitlegd is echt heel duidelijk! Bedankt!

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 19:50

Ja dat vond ik nou ook ! zeer duidelijk uitgelegd allemaal :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:47

Fijn dat jullie er wat aan hebben! :)