ervaringen John Lyons en Clinton Anderson

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tabbladen

ervaringen John Lyons en Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 21:02

Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met John lyons of Clinton Anderson.

Ik wil mijn paardje graag her-trainen omdat er nogal wat te verbeteren valt wat betreft het rijden en grondwerk. Nu had ik via youtube en websites wat research gedaan naar verschillende trainers en deze John lyons en Clinton Anderson spraken me erg aan.

Het leek me een goed idee om dan van een van beide dvd's aan te schaffen alleen hebben beide trainers een groot aanbod aan dvd's en weet ik niet welke ik het best kan nemen. Bovendien zijn ze behoorlijk prijzig dus ik wil er graag zo zeker mogelijk van zijn dat ik de juiste kies.

Dus mijn vraag is; Welke trainingsmethode kan ik het beste kiezen ( John lyons of Clinton Anderson) en dan welke dvd's?

WaratjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:15

Geen ervaring met ze, maar jaren geleden schreef John Lyons trainingsstukjes in de Amerikaanse Horse&Rider en die vond ik altijd heel logisch en paardvriendelijk gebracht. Uit die stukjes sprak altijd veel respect voor het individuele paard. Van Clinton Anderson diverse filmpjes gezien (met dank aan Cassidy) en zijn stijl spreekt mij een stuk minder aan. Dus ik zou zeker bij John Lyons beginnen ;)
Punt is natuurlijk wel wat jij precies wil en hoe jij zelf in elkaar steekt, want dat bepaalt voor een belangrijk deel welke methode je het beste zal passen.

Jessix

Re: ervaringen John Lyons en Clinton Anderson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:43

Je moet de methode kiezen die het beste bij je past. Dat is voor een ander haast niet in te vullen. De meeste methodes lijken ook op elkaar, maar het gaat er om waar jij je prettig bij voelt. De een heeft dat bij Clinton Anderson, de andere bij John Lyons. Kijk veel filmpjes op youtube en probeer er zoveel mogelijk over te lezen en te weten te komen via internet. Probeer zo een keuze te maken op basis van je eigen gevoel.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:45

Ik haal bij beiden info waar ik wat aan heb, combi dus. Dvd's van John Lyons zijn mij goed bevallen.
Al heb ik toch het meeste geleerd van Parelli :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:11

Ondanks dat ik tegenwoordig meer richting Clinton Anderson neig, zou ik je adviseren om te beginnen met Parelli. Omdat je er gewoon niet omheen kunt om je door iemand te laten controleren, en begeleiding is bij Parelli makkelijker te vinden dan dat je in je uppie en alleen van DVD Clinton Anderson gaat doen, zonder dat je er met iemand over kunt sparren of iemand kunt vinden die je controleerd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:13

Cassidy schreef:
Ondanks dat ik tegenwoordig meer richting Clinton Anderson neig, zou ik je adviseren om te beginnen met Parelli. Omdat je er gewoon niet omheen kunt om je door iemand te laten controleren, en begeleiding is bij Parelli makkelijker te vinden dan dat je in je uppie en alleen van DVD Clinton Anderson gaat doen, zonder dat je er met iemand over kunt sparren of iemand kunt vinden die je controleerd.

Mee eens! :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:41

Gebrek aan begeleiding in Nederland geldt overigens ook voor Lyons, of dat nu John Lyons of Josh Lyons is. Imo is Parelli de beste keus voor jou op dit moment. Geeft je een hoop theorie en inzicht. Een goede basis, en daarna kun je altijd nog verder kijken als je dat wilt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:50

Inderdaad, het leerprogramma van Parelli zit gewoon goed in elkaar en daarbij is het in NL gewoon beter "verkrijgbaar". Niet alleen materiaal, maar ook lessen of contact met andere Parelli-ers. Als je die basis eenmaal hebt is het ook wel weer heel leuk om eens over de schutting bij een ander te kijken.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 16:40

Cassidy schreef:
Gebrek aan begeleiding in Nederland geldt overigens ook voor Lyons, of dat nu John Lyons of Josh Lyons is. Imo is Parelli de beste keus voor jou op dit moment. Geeft je een hoop theorie en inzicht. Een goede basis, en daarna kun je altijd nog verder kijken als je dat wilt.

Bedankt. Ga ik dat eerst doen :)