Shetlander gebruikt achterhand niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_LiliM_

Shetlander gebruikt achterhand niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 13:02

Hoi!

Een Shetlander op mijn stage gebruikt zijn achterhand tijdens het longeren niet goed. Wat kan je hieraan doen? Zelf dacht ik aan een pessoateugel. Is dit een goede oplossing? Zo ja hoe kan je die het beste zelf maken?

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:57

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de bijzetteugels bij het longeren en al helemaal niet als je, je paar maar met een lijn longeert. Ik weet hier niet veel vanaf maar mischien helpt het om een paar balkjes neer te leggen zodat je pony goed gaat nadenken over waar hij zijn voeten neerzet, en mischien een beetje spelen met de tempowisselingen ? :) Succes ermee !

saskiakefie

Re: Shetlander gebruikt achterhand niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:31

Wat wordt er verder gedaan met de shetlander dan? Ook gereden, wat is het doel? Als het alleen is om hem beweging te geven en hij wordt niet bereden, dan maakt het niks uit, dan hoeft ie 'm ook niet te gebruiken ;)

_LiliM_

Re: Shetlander gebruikt achterhand niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 01:31

Hij word soms bereden 1 a 2 keer per week. Ik heb nu even om te kijken of het wat is zelf een pessoa tuig gemaakt want, hij loopt ook niet heel soepel dus ben even aan het kijken hoe hij op dingen reageerd en wat hij fijn vind.