Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Letizia schreef:Ik weet niet wat je paard aan voer krijgt, maar wellicht kan je de krachtvoergift aanpassen aan de arbeid die hij nu verricht
LoveBodin schreef:Schriktraining
grondwerken is iets anders dan vrijheidsdressuur. Bot gezegd is grondwerken (volgens mij bijna) alles op de grond met het paard. Vrijheidsdressuur is 'trucjes'. Grondwerken is ook een onderdeel van opvoeding, dus niet trekken, stoppen als jij stopt etc.
Schriktraining kan je ook doen, ook heel leuk. En wandelen buiten.
Kun je niet zorgen dat hij nu tijdelijk meer naar buiten mag?
HorseAlround schreef:ik heb sinds vorig jaar een Lamsfellsattel van Christ. Ideaal, ook als je gewone zadel niet meer goed ligt.
Ik doe zelf ook veel met de lange lijnen en dubbele longeersingel.
Nista_RX schreef:Ik ben mijn zadel voor 9 maanden kwijt geweest (groot probleempje, was van binnen gescheurd). Ik heb met een boomloos zadeltje gereden, maar voornamelijk zonder zadel. Ook kun je veel dingen doen als vrijheidsdressuur, grondwerk, en dat soort leuke dingen![]()
Rijd in ieder geval niet met een zadel dat niet past... kan erg nare gevolgen hebben. Ook absoluut niet fijn voor t paard.