Ik ben nu al een tijdje "begonnen" met clickertraining.. Eigenlijk niet echt begonnen want het allerbelangrijkste lukt niet echt..
Ik probeer mijn paardje duidelijk te maken dat na de click de beloning komt.. Maar ze begrijpt het maar niet.. Altijd wil ze maar de beloning en wordt ze echt heel opdringerig..
Ik ben ten einde raad, dus dacht ik dat hier iemand mij wel wat tips zou kunnen geven. Hoe hebben jullie het aangepakt als jullie ook zo'n vraatzuchtige monstertjes
hebben? Of hebben jullie een betere methode? Ik zou haar later graag een paar kunstjes leren ( ik heb nog veel tijd , ik doe het rustig aan , Ik vind dat de basis eerst goed moet lukken voor ik daar aan begin.) Hopelijk kunnen jullie mij helpen!Alvast bedankt
Groetjes
Maar ik ga er anders eens meer intensief mee bezig zijn! Dankje voor de tip!
) Die mist dus echt dat stukje respect en daar ben ik ook heel streng in. Ik heb hem nu geleerd dat hij afstand moet houden door terug te lopen, van mij af dus (anders zit hij bijna op mn schoot, komt dus duidelijk ongevraagd in mijn ruimte ) dus als ik nu met eten aankom, loopt hij uit zichzelf al een paar passen terug om afstand te houden, dus dat kun je ook proberen. Wel consequent erin zijn en geen gebedel accepteren. Maar dat heb ik bij mijn andere pony niet op deze manier gedaan, want die werd niet gemeen, maar gewoon opdringerig, dan is alleen voedsel weigeren voldoende.