MelanieB schreef:Tweespan op een sulky zou ik nooit doen/aandurven..
Je moet wel echt zo giga precies in evenwicht laten hangen, anders gaat de boom op de pony's hangen.
>>> Ja je hebt gelijk dat is tricky, en zaak om het goed af te stellen. Maar als het eenmaal goed is afgesteld gaat het prima. Maar dat geld voor alle twee wielers.
Als je perse met 2 mensen wilt mennen, moet je voor een grotere pony gaan, 2 pers. voor zo'n mini is echt too much.
>> Op de verharde weg zal het nog lukken. En op goed verharde paden ook. Maar zodra het werk zwaarder wordt zal het wel moeilijk worden ook voor twee mini's. Ik heb zelf 2 mini's ...... en ik heb ze ook wel eens voor een marathon wagen lopen in tweespan. Dan is de rijtijd ook beduidend korter. Maar als ik met mijn HCA rijd kan ik rustig 30 km op een dag rijden (pony is gewend om vaak op pad te gaan, en heeft dus wel een goede conditie..) Maar dat lukt alleen maar met een zeer licht wagentje...
Ik heb wel eens twee HCA's gezien met een bankje voor 2 personen... Maar wil je daar meer van weten, is er volgens mij een topic HCA fans kletsen verder ????? daar zijn vast mensen die dat weten...
Ik ga zelfs grote berg af zonder rem. HCA is zo licht.
En HCA heeft geen rem. Zal ook niet kunnen met de uitvoering zoals ie is, wellicht met bankje wel.
>>>> Mijn HCA heeft ook geen rem.. en of ik nou vals plat rijd of heuveltjes.. De pony van amper 80 cm en een volwassene achter zich heeft er geen probleem mee... en ik zelf ook niet. Het wagentje is zo ontzettend licht dat het weinig impact zal hebben denk ik..

Ps. er is bewust gekozen voor twee keer een enkelspan teugel i.p.v. een twee spanleidsel.
Maar dat is off topic
Kijk voor meer foto's even in mijn profiel.
Ergens onderaan staan wat foto's van het HCA twee span.