Met mn bijna 2-jarige ga ik met enige regelmaat even de bak in voor wat grondoefeningen. Pasje achteruit, opzij, wijken voor druk, etc. Laatst heb ik hem bijvoorbeeld geleerd achteruit te gaan op commando als ik naast zijn schouder sta (ipv voor zn neus).
Punt is nu.....ik raak door de oefeningen heen en ik heb géén idee meer wat ik nog kan doen.
Hij is enórm enthousiast en leert heel erg snel, hij heeft er echt duidelijk lol in als we weer wat nieuws gaan doen. Uiteraard herhaal ik oefeningen om ze te finetunen, maar ik kan hem niet bezig houden door steeds maar te herhalen, dat vindt ie maar saai op den duur. Heeft overigens niks te maken met het oefeningen doen op zich, want zodra ik op zo'n moment iets nieuws oppak gaan de oortjes erop en knalt hij met vol enthousiasme de nieuwe oefening in

VD staat effe op een laag pitje wegens gebrek aan belangstelling, los grondwerk doen we ook maar moet de bak net vrij zijn natuurlijk. Het gaat dus puur om oefeningen aan de hand. Bij voorkeur ook oefeningen die ik kan doen als hij een energie-overschot heeft, op zulke dagen kan ik beter zn voeten aan het werk zetten dan zn hersens

Laat overigens duidelijk zijn; hij staat de hele dag lol te trappen met zn vriendjes en ik ben in de bak altijd maar kort bezig. Zijn ook dagen dat ik hem laat staan, of dagen dat ik hem lekker los gooi in de bak en wat met hem speel.

Maar ik merk gewoon dat hij méér wil leren, en ik heb echt geen flauw idee meer wat te doen

Maar ik moet hem nog wel ruim 1,5 jaar bezig houden met kleine oefeningen........
Help?