mijn paard vindt de paardenvoetbal eng hoe te doen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

uvando

mijn paard vindt de paardenvoetbal eng hoe te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 20:06

Lieve bokkers

Sinds vandaag een paarden voetbal aangeschaft maar mijn pony vindt het doos eng!
Zodra ik er bij blijf gaat het redelijk maar hij blijft erg angstig Hoe kan ik hem nu zonder dwang
Leren dat het goed is?? Help

Liefs van mij

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:07

Oefenen oefenen oefenen. :-)

Steeds er langs rijden of lopen terwijl de bal stil ligt. En als dat goed gaat kan je met de bal gaan stuiteren/rollen en dan er langs etc.

HaKuNaMaTa

Re: mijn paard vindt de paardenvoetbal eng hoe te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:29

inderdaad veel blijven proberen.. aangezien toen mijn hafje de bal voor het eerst zag echt hard wegrende met mij erop en de tweedekeer vond ze hem helemaal geweldig!

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:33

eerst eventjes in de weide, stal, paddock of bak leggen dan word ze denk ik al heel gauw nieuwschierig.

Penguin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:26

Mijn verzorgpony vond het ook ontzettend eng. Veel trainen! Laat hem vaak in aanraking komen met de bal. Als je paard buiten loopt zou ik de bal ook gewoon buiten laten. Dan kan hij misschien op zijn eigen gemak de bal "beter leren kennen"? :P

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:33

Die van mij vond hem ook heel eng maar hij heeft geleerd dat de bal niet gevaarlijk is door hem gewoon in de bak te leggen. I heb hem een uur samen met de bal in de bak gezet en na een tijdje ging hij er vanzelf mee spelen. Nu hij de bal niet eng meer vind ben ik begonnen met lopen met de bal naast hem etc. Je moet goed kijken naar wat voor paard het is, sommige die hebhen snel door dat iets eng is als het baasje het aanraakt enzo, andere leren het beter door het zelf uit te zoeken.

GewoonCeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:03

Oefenennn

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:16

Ik zou gewoon oefen oefen oefen
zoals leg de bal eerst in de bak zodat je paard aan de aanwezig heid went.
Je gaat gewoon rijden en stuurt hem af en toe er langs.

Als je pony die niet meer eng vind stuur je hem langzaam op af, raakt die hemn aan beloon je ehm enzo ga je maar door