9 februari 2013 hebben we onze eerste officiele wedstrijd gehad. Ontzettende spannende dag. De wedstrijd was op mijn eigen club.
Ik was zo gespannen voor de dressuurproef. In het begin hield ik te veel spanning en ging o.a de eerste van hand veranderen in middendraf niet goed. Hij ging slingeren en liet zich niet goed zien. We herstelden daarna snel en deed hij het geweldig. Hij vind het nog moeilijk om in de stap zijn hals te strekken en middendraf vind hij lastig, (daar zijn we druk mee bezig om zijn achterhand te trainen.)
Toch een heel mooi resultaat. 181 punten en dus onze eerste winstpunt is binnen. Zo trots!
Vaardigheid vond floris geweldig. Hij had een mooi rustig galopje en we reden mooie rechte lijnen. Helaas ging er bij poortje 9 een balletje af en was ik mijn concentratie kwijt. Dat resulteerde er in dat er nog twee balletjes af gingen en ik geen mooie lijnen meer reed.
Toch hadden we een snelle tijd en was ik zeer tevreden. Vooral Floris had er lol in. De tweede wedstrijd staat al weer gepland. Indoorkampioenschap in Leek. Daarnaast zijn we aan het trainen om mee te doen aan de oefenmarathon in Leek op paasmaandag.
Hieronder de foto's van de wedstrijd:

Nog een foto ter vergelijking van toen hij beleerd werd;
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties.