hey, ik heb een shetlander en een d pony en wil ze graag kunstjes leren. Ze kennen nog geen kunstjes maar weten jullie misschien leuke kunstjes? Ik heb al veel gelezen over een blok maar hoe maak je dat?
Nalanta is een leuke vrijheids dresseur . op YouTube kun je onder andere zien hoe ze het doen en nalanta.nl zie je de uitleg en alle kunstjes die je kan leren , je kan ook zien wat je nodig hebt
lisava96
Geplaatst: 21-02-13 14:38
Mijn D pony kan Flemen en de Jambette erg leuk om mensen op wedstrijden oid te laten lachen:D
Ik heb mijn paard leren buigen en knielen, door veel met snoepjes te werken. Als je dit je paard wilt leren, moet je beginnen met het snoepje door de voorbenen te halen en te zorgen dat je paard deze volgt. Je merkt dan dat je paard steeds dieper gaat en dan kun je langzaam 1 voet optillen en langzaam naar achteren brengen, zodat het onderbeen op de grond komt te liggen, terwijl je het snoepje laag houd tussen de voorbenen. je paard zat dan vanzelf met het been op de grond. dan heb je het begin van buigen. Weet wel dat dit tijd kost en het per paard verschilt hoe snel het gaat en of hij het ook kan. eventueel kun je ook een cliker gebruiken, werkt bij sommige paarden heel goed.
TurdusMerula
Geplaatst: 25-02-13 01:02
MarlindeRooz schreef:
er zijn genoeg boeken en sites waar je informatie kan vinden...
Lees inderdaad alsjeblieft eerst de faq door, en misschien kun je met de reacties in het topic ook nog iets. Je topic is zo algemeen dat ik het op slot zet, je zal je antwoord waarschijnlijk vinden in bovengenoemde links. Als je nog een minder algemene vraag hebt kun je een nieuw topic openen.