Bestaat er Lange teugelen wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qwillion

Bestaat er Lange teugelen wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 23:51

Hallo!

Aangezien ik nu aan t oriënteren ben naar de meest efficiënte vorm van recht richten aan de hand trainingen, ben ik ook enkele filmpes van lange teugelen wedstrijden tegen gekomen op youtube.nl . Meeste filmpjes zijn met Shetlanders die aan de lange teugel proefjes lopen. Algemeen lijkt het lange teugel werk wel nuttig voor het recht richten van je paard, Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee!

Arjan

andafries

Re: Bestaat er Lange teugelen wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:35

Lange teugel westrijden zijn er wel voor shetlanders, worden door het stamboek uitgeschreven. Op dit moment voor andere paarden en pony's zijn er geen wedstrijden. En paar jaar terug hebben we de lange teugel dag gehouden daar was toen wel een wedstrijd gedeelte. Over het algemeen worden er tijdens evenementen vaak wel shows en clinics gegeven in het werken aan de lange teugel. Inderdaad is het werken aan de lange teugel heel goed voor het paard naast het rijden of aangespannen werk. Ik doe dit al een aantal jaren met mijn paard en heb verschillende paarden/ pony's getraind in dit werk en het is inderdaad heel nuttig voor het rechtrichten maar dat niet alleen ! Werken aan de lange teugel is voor ons een passie geworden het is echt geweldig als je met een paard bezig bent met een bepaalde oefening en steeds weer een stapje verder komt !!!

anyw1

Re: Bestaat er Lange teugelen wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:20

Er is wel een competitie aan de Dubbele Lange Lijnen - vergelijkbaar met de Lange Teugel, maar net iets anders.
De finale is elk jaar op het Horse Event in Deurne.
Je kunt kijken op http://www.freestylecompetitie.nl/wordpress/