Na al vele adviezen uit de omgeving dacht ik 'ik gooi het toch nog maar even op het net'...
Het verhaal is namelijk dat we een fries hebben welke in december op de kletter is gegaan voor de slee tijdens een show in de winkelstraat.
Uit eindelijk het is het paard terug gevonden/gebracht en is hij thuis direct weer voor de gewone kar gezet en zo nog een blok om geweest.
Dit ging allemaal wel goed en leek allemaal wel in orde.
Nu is het na een paar mensessies verder duidelijk dat het nog niet goed zit en wordt eigenlijk alleen erger. Paard zet zijn neus op de borst en
zet het op het lopen wanneer andere paarden hem passeren of wanneer hij een bepaald geluid hoort.
De laatste keer vloog hij bij de menles in blinde paniek bij een andere combinatie omhoog en toen is dus gezegd dit houdt op want we moeten
geen verdere ongelukken hebben ..
Nu rij ik het paard onder het zadel en dan is er helemaal niks aan de hand .. Paard is wel alert als altijd maar niet zoals hierboven omschreven.
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk hoe nu verder? We zijn nu op het punt dat hij maar nooit meer voor de kar moet om ongelukken te voorkomen
en dan maar OHZ verder.
Zien jullie nog andere mogelijkheden of heeft iemand hier ervaring mee?
Is het misschien te behandelen/verhelpen ? (door training oid)
Ik hoor het graag en alvast bedankt