[AR] sulky van divoza/ Dutch sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

sulky van divoza/ Dutch sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 11:02

Ik ben een volledig beginnend menner en ga een aanvang maken met het (onder begeleiding van een zeer ervaren menner en ondertussen lessend met zijn ervaren paarden) beleren van mijn andalusier ruin. Mijn keuze is gevallen op een sulky omdat ik er ook mee het strand op wil kunnen. Wij hebben zelf op stal een drafbaan waar ik op kan trainen. Wat ik belangrijk vind is dat de wagen stabiel is en fijn te balanceren.

Morgen ga ik kijken bij een sulky van Divoza. iemand biedt deze tweedehands aan. Ik kan echter maar heel minimaal informatie vinden over deze sulky, weinig gebruikservaring.

Het gaat me niet om het geld, maar het leek mij een mooie starterswagen. Zijn er mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met het wagentje?

Hoe meer ik me inlees, hoe meer ik twijfel...

Ipsilonka

Re: sulky van divoza/ Dutch sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:50

Ik ben met pablo begonnen met en 2 wieler. Maar wat een onding, ik kreeg er last van mijn rug van en ik kreeg m ook niet goed in balans. En het was zeker geen goedkope 2wieler.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:17

Hoi ... ik had een vriendin die een dutch vierwieler had... daar was ze nogal wisselend over.
De twee wieler die ik zag in de divoza zelf gaf me niet het gevoel .. joepie... daar wil ik mee op pad.

Ik zag op Bokt markt wel een hele fijne twee wieler staan voor niet teveel
http://www.bokt.nl/markt/ad/123772/twee ... aangeboden
Toevallig is mijn KWPN paard voor net zo een sulky ingereden. Het is een degelijke en
makkelijk in balans te brengen twee wieler.
Mischien niet met de luxe vering van de twee wieler van der MEE...

Maar ik ben uitgegaan van veilig aanrijden, en bevestigen in de lessen. En dan, kan ik later altijd
nog een wat luxere wagen kopen.
Pin je niet vast op een merk, ga gewoon kijken. Het is fijn als je de bomen makkelijk en veilig kan vertellen
Ook is het fijn als je makkelijk op en af kan stappen.
Zelf vind ik een trap plaat ook plezierig ha ha ha ... Maar goed ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:49

Leuk dat je ook gaat mennen. Ik heb totaal geen ervaring met sulky's ; mijn man heeft er een voor mij gemaakt.
ik wou je alleen waarschuwen dat rijden in zout water funest kan zijn voor je wagentje. Dat vreet enorm in de lak en remmechanisme.
In het bos en over heide rijden is net zo fijn en houdt je wagen intact.