Klassieke buiging / spagaat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rainer

Klassieke buiging / spagaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 13:27

Hi !

Ik ben sinds een tijdje beginnen met VD met mn haflinger. Maar loop tegen een probleem aan. Hij heeft de oefening spagaat al goed onder de knie en de klassieke buiging gaat ook steeds beter.
Maar ik het idee dat hij die 'actieloze' oefeningen niet interresant genoeg vind. Zo weigert ie na 1x nog maar in de spagaat te gaan staan. Hoewel een oefening als jambette er heel enthousiast uit komt ( hij slaat zijn been heel hard en enthousiast uit :j )
Ik stop er dan meestal direct mee om het niet te forceren maar ik zou toch eigenlijk wel graag mee door gaan ;)
Iemand een idee hoe ik hem de 'actieloze' oefeningen nog met plezier eruit kan krijgen?

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:46

oeh deze houd ik ook in de gaten zelfde probleem namelijk!

lisalovekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:00

gebruik je voedsel ?

Rainer

Re: Klassieke buiging / spagaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 19:17

Als beloning ja, maar hij is -vreemd genoeg voor een haflinger- niet erg hongerig dan ;)

lisalovekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:37

en welk eten ?

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 21:23

Gewoon stukjes wortel (:

lisalovekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:25

probeer een beetje aftewissel soms ne keer ne appel stukjes of ne keer is niknaksjes kan zijn dat hij de wortel niet zoooo lekker vind of dat hij het gewoon beu is :)

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 22:03

Ik denk als ik eerlijk ben niet dat dat de oplossing is ;) Zeker omdat hij geen vreedzak is. Ik denk dat hij er de lol van moet inzien en niet het moet doen voor het eten.

lisalovekira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:23

wat doet hij graag? waar vind hij het leuk om te krabbelen. zoek da uit en kan je met die dingen belonen. moet niet perse met eten zijn.

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 23:28

Jij zal het wel beter weten, maar ik persoonlijk denk dat ik een manier moet vinden hem de oefeningen leuk te laten vinden en het niet dat hij het doet voor zijn beloning. Snap je ?

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:18

Ik heb je natuurlijk nog nooit zien trainen maar mischien helpt het om veel afwisseling te gebruiken en zelf ook lekker enthousiast mee te doen. Wat bij mijn paard erg hielp ! :j

remoxcandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:10

Dat van dat voedsel is zeker het probleem niet want je kan ook gewoon zonder voedsel vd doen.
Zou eigk niet kunnen bedenken wat het probleem is.

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:42

Hoe beloon je?
Ik doe namelijk vd met een ijslander die er soms echt geen zin in heeft en het kunstje dan gewoon 1 keer doet om er vanaf te zijn. Zo'n bui herken je wel bij je paard. Als ze dat doet dan prijs ik haar echt helemaal de hemel in, (zowel woorden als voedsel en kriebelen) en door mijn enthousiaste houding wordt zij ook enthousiast!

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:46

misschien vind hij het te veel inspanning om te strekken en moet je hem eerst loswerken? Ik ben ook bezig met VD en inderdaad, de Jambette is geen probleem! koppie erbij en dat been slaat uit maar 'zo'n spagaat vind hij maar niks als hij nog niet soepel is..

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 11:50

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat het probleem is, aangezien hij wel soms zomaar uit zichzelf de klassieke buiging doet als hij zich wil strekken of de spagaat als ik met zn eten aan kom lopen, maar bedankt ik zal dr op letten!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:54

probeer jij paar keer achter elkaar de spagaat of afwisseling bijv spagaat jambette enz?

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 12:02

Ik moet zeggen dat zijn kunnen nog niet zo uitgebreid is en je dus minder af kan wisselen in de oefeningen. Maar ja, ik probeer het zo veel mogelijk af te wisselen en hem enthousiast te houden ( ik ren soms sprinend over stal :+ ). Maar ik probeer het wel soms meerdere keren achter elkaar (: de eerste keren doet hij et dan gewoon braaf (2x ofzo) en daarna niet meer, meestal ga ik dan direct wat anders doen om het niet te forceren