Ik hoor vandaag van een vriendin van me dat ze op een shetlander heeft gereden op mijn manege die echt veeeel ste klein is voor haar en ze is beste stevig en ik vind het erg zielig voor de shetlander het is een A pony en ze is 1.55... Is het niet zielig voor die pony?? Mijn baasin zei tegen haar dat het mocht maar ik vind het nog steeds zo zielig!!
Sorry ik weet niet zo goed waar ik alles moet plaatsen
noahlady
Geplaatst: 11-02-13 21:28
is het nou een shetlander, (een A pony) of een pony van 1,55??
Susyb
Geplaatst: 11-02-13 22:11
Ik ken jou vriendin en de pony niet dus kan er niet over oordelen.. Maar tja als je bazin zegt dat het goed is.. dan heb je er weinig over te vertellen ben ik bang.
Susyb
Geplaatst: 11-02-13 22:11
noahlady schreef:
is het nou een shetlander, (een A pony) of een pony van 1,55??
het is niet supergoed voor de pony als je dit te vak doet;)
maar zelf zit ik affentoe nog op mijn verzorgpony van rond de 1.20 (ijslander x shet) en ik ben 1.69, maar hij is ook veel gewend, erg sterk en mega koppi
Schaapje8
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-13 19:54
noahlady schreef:
oja.... nu je het zegt! Ik snap hem
Ik weet niet of je haar kent. Wil je haar naam dan via pb naar mij doorsturen?
in de riddertijd droegen de paarden al snel 400 kilo aan ruiter, bewapening en harnas ruiter en paard...
Tegenwoordig is er een stelling dat paarden maar 10% van hun gewicht mogen dragen...
Ik ga voor iets ertussen en als je zwaarder bent moet het dier het nog leuk vinden en jij dusdanig mee zitten dat het dier niet onnodig belast wordt. Zo ook voor (te) lange personen.