[AR] Gezocht, goedkope menvereniging?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fes

Gezocht, goedkope menvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:43

Ik rij endurance met mijn paardjes maar met eentje doe ik ook wel eens een mendurance, nu is het zo dat je via de endurance vereniging geen startkaart meer kan aanvragen voor mendurance. Dus zoek ik een menvereniging waar ik lid van kan worden om een startkaart aan te kunnen vragen voor mendurance, ik hoef geen les of andere wedstrijden te rijden. Het mooiste is dus een menvereniging waar het lidmaatschap het minste kost, wie weet er eentje??

Dennis

Re: Gezocht, goedkope menvereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:49

Bij de meeste verenigingen kan je wel alleen startkaart houdend lid worden.
Ik betaal zelf 50 euro op die manier bij Oude Veer in van Ewijcksluis.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:20

In welke omgeving zoek je een menvereniging ...
Ik ben vorige week wezen kijken in Hellendoorn
Dat was 60 euro, en als je geen extra bijdrage KNHS wilde betalenn geen probleem
En alle extra lessen 10 euro per keer.

Vond dat heel netjes, gebruik van de bak, 2 bakken aanwezig.
en een mooi samengesteld wedstrijd terrein, met vriendelijke mensen.

Maar goed ik weet dus niet in welke omgeving je wat zoekt
/3 :o /3

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:31

Bij ons, lr, pc en mv Bergveen is de contributie 20 euro per jaar, komt dan nog wel de afdracht aan de KNHS bij en de eventuele startkaart. Wij zitten in Veenhuizen, Drenthe, maar alleen voor een startkaart maakt dat natuurlijk niet uit.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:44

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:00

Wat een lage prijzen zie ik voorbij komen! Bij onze vereniging betaal je ruim 200, bijna 300 Euro. Dat is ook een van de redenen dat ik per begin dit jaar geen lid meer ben van die vereniging (andere reden is de kwaliteit van lesgeven, maar dat terzijde). Er is even verderop nog een andere menvereniging, die niet alleen goedkoper maar ook beter is. Ben in overweging of ik daar misschien lid van ga worden.

fes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:19

omgeving maakt niet uit omdat het alleen voor een startkaart is :D

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 01:05

Nu wil ik graag in de bres springen voor de verenigingen.
Jij wilt dus lid zijn van een vereniging om wedstrijden te kunnen rijden. Je hebt er weinig voor over.

Die verenigingen zorgen er echter wel voor dat er evenementen georganiseerd worden waar we allemaal aan mee kunnen doen en dat jij ook kunt rijden.
Het rust volgens mij op niet meer dan een beetje fatsoen dat een ieder daar aan bijdraagt.

Aan dit soort leden heeft een vereniging niets maar men profiteert wel.
Deze instelling zorgt ook dat onze hele paardensport steeds minder vrijwillig wordt en je steeds meer moet betalen.

:o?

Overigens zijn er hier in het oosten veel verenigingen waar lidmaatschap niet aan lessen verbonden is.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:41

Je moet trouwens bij sommige verenigingen wel intreegeld betalen, bij onze vereniging trouwens niet. Onze vereniging (lr, pc en mv Bergveen) gaat van een ander principe uit, we hebben een aantal leden die alleen voor de startkaart lid is (de zogenaamde papieren leden). Een aantal daarvan wonen ook best een eindje uit de buurt, zelfs op de eilanden, deze mensen kennen we verder niet, maar brengen wel 20 euro in de kas, je hoeft er ook niets voor te organiseren, dus dit is gewoon pure winst.
Dan hebben we leden die wel actief deelnemen aan de activiteiten, zoals de lessen, onderlinge wedstrijden enz. voor hen kan de contributie 20 euro blijven door al die papieren leden. In feite kosten de actieve leden dus geld, maar dankzij de papieren leden is deze ruimte er.
Nu leden alles zelf kunnen regelen bij de KNHS en zich zelf aanmelden op wedstrijden heb je er verder heel weinig werk van, dus waarom zou je ze niet in de gelederen willen hebben en misschien komen ze wel een keer kijken en vinden ze het zo gezellig dat ze toch nog een actief lid worden, je weet tenslotte nooit.
Maar anders vrijheid, blijheid en zijn ze van harte welkom.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:04

Natuurlijk, maar als de balans doorslaat heb je niemand meer die wat doet...

fes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:27

Eigenlijk had ik het idee dat sommige kleine verenigingen juist wel eens blij zijn met papieren leden zodat ze voor hun actieve leden kunnen blijven bestaan en niet te klein worden zodat ze niet meer rendabel zijn en moeten opheffen, maar dat kan ik helemaal mis hebben? Ik zou het natuurlijk ook leuker vinden om actief lid te zijn maar dat is voor mij bijna niet te doen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:55

In deze tijd zul je gewoon moeten accepteren dat een aantal mensen wel lid willen zijn voor een startkaart, maar niet voor de activiteiten van de vereniging. Het is niet meer zoals "vroeger" dat een groep ruiters van een vereniging met zijn allen in de vrachtwagen naar een concour gingen en zich ook echt verbonden voelden met deze vereniging
Wij koesteren dus ook onze actieve leden en vrijwilligers, want zonder deze mensen kunnen we ook geen officiele wedstrijden organiseren, voor hen doen we dan ook iets extras.
Degenen die dit hele gedoe niet willen zijn echter ook welkom, met de contributie van de papieren leden kunnen wij net dat beetje extra doen voor de actieve leden, wat deze zeer waarderen.