[AR] walter in zijn nieuwe tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mammaloetje

walter in zijn nieuwe tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 12:19

Afbeelding

alleen deze menneer is doodsbang voor de nieuwe kar :(

Mama_Rianne

Re: walter in zijn nieuwe tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:11

Dit is toch een 2span tuig?

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:20

Mooi tuig! :j

Ben benieuwd hoe ze (neem aan dat je er 2 hebt, omdat dit 2span tuig is) er straks samen voor staan. :j

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:38

ja klopt helemaal maar dit is mijn pony en die andere is van mijn vriend dus die zet ik niet zo vaak op de foto :P maar het klopt idd dat dit een 2 span tuig is. die andere staat heel mooi voor de kar alleen de kar is wat te zwaar voor 1 shetlander dus deze moet even weer goed ze best doen om minder bang voor de kar te worden

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:32

Ik zou ook bang zijn voor de kar als ik zo opgetuigd zou zijn :=
Je bit hangt (veel) te laag, je oogkleppen leiden een eigen leven en je borstblad is gewoonweg te kort. Zit er ijzerdraad in de oogkleppen? Dan kun je ze in de gewenste vorm buigen. Zo niet, is het prul want dan zullen ze altijd te dicht op de ogen blijven hangen. Verder zie je ook dat de borst niet netjes aansluit op het schoftje, omdat je borstblad te kort is. Zeker een bertha tuig?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:38

Hij ligt niet goed zie hierboven.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:02

mammaloetje : Tuigje even aanpassen inderdaad :) . Is hij wel al enkelspan beleerd voor de wagen?

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 19:43

nou heb het tuig is al aangepast door iemand die zei dat ze er verstand van heeft dus tips zijn altijd welkom ik zal zo gauw mogelijk even zien dat ik even een nieuwe foto er van kan maken of het nu wel goed ligt.

ronnie25: hij vind de kar alleen al dood eng om er bij in de buurt te komen, zelf met lekker eten niet eens.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:30

Oef, nou dan is er heel wat om aan te werken dus voordat je aan 2span begint hihi. Succes! :)

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 21:57

Haha dank je wel nog een half jaartje dan ben ik klaar met school dan heb ik alle tijd :p

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:07

mammaloetje schreef:
nou heb het tuig is al aangepast door iemand die zei dat ze er verstand van heeft dus tips zijn altijd welkom ik zal zo gauw mogelijk even zien dat ik even een nieuwe foto er van kan maken of het nu wel goed ligt.

ronnie25: hij vind de kar alleen al dood eng om er bij in de buurt te komen, zelf met lekker eten niet eens.

Wat een schattig beestje, hij/ze zal/zullen vast mooi staan voor de wagen!

Maar helaas zal het weinig zin hebben om dit tuig nog verder 'aan te passen'. Het borstblad is gewoonweg echt te kort, zoals Jelleee ook al opmerkte. Dan kan je wel van alles proberen aan te passen, maar daar maak je dat borstje niet langer mee.
Ik zou het tuig dus dan ook verkopen (hoe jammer ook), het past gewoon niet en is dus ook niet passend te maken.

Edit: ook het hoofdstel past gewoon niet. Je hebt de bakstukken al op z'n korst zitten, en nog hangt het bit te laag, en zitten de oogkleppen te laag. Meer gaatjes kan je er ook niet bijmaken, igg niet genoeg om het bit en de oogkleppen op de juiste hoogte te krijgen.

Ik zou écht een ander tuigje zoeken die wel goed past, en deze weer verkopen, want hier heb je op deze manier gewoon niets aan.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:46

Ben niet zo fan van Berta tuigjes, ze zijn snel stuk en slap. :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:51

Wat een schattige pony!
Of het tuigje niet past heb ik geen verstand van, maar je hoofdstel past niet :n hoe jammer het ook is.