Longeren, hoe het beste aanleren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Longeren, hoe het beste aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:27

Hoi!
Ik wil graag gaan longeren met mijn verzorgpony, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb het nog nooit echt gedaan met een pony dus het is voor mij ook nieuw, ik heb wel al veel tips gekregen en alles! Ik ben gister wat gaan proberen maar mijn pony snapt het nog niet echt haha, ze loopt steeds een half rondje ongeveer om me heen en dan komt ze naar me toe lopen. Dus, wie heeft tips hoe ik mijn verzorgpony het het beste kan aanleren?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:29

Locanda

Re: Longeren, hoe het beste aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:04

Kun je geen hulp vragen van iemand? De theorie is vaak niet genoeg. :)

fleurtjuhh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:46

en het baasje? weet die er iets vanaf? die weet denk ik meer over haar pony dan jijzelf... maar ja... veel suc6! +:)+

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:53

Is er niet iemand die je er bij kan helpen? (vriendin, baasje?) Straks leer je het de pony en jezelf verkeerd aan.. Longeren is nog niet zo makkelijk als het lijkt.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:55

Ik zou beginnen met ernaast wandelen. Verder vanuit stilstand laten wijken om de achter,- en voorhand. Eerst op -lichte- druk (hand, wat meer afstand nodig stick/zweep). Een commando koppelen aan dit wijken, zodat je schouder en heup opzij kan vragen. Dit in stap oefenen, in spiralen.

Iedere poging belonen en veel geduld hebben, dit soort dingen zijn verschrikkelijk leuk om samen te leren.