[AR] Fellow trekt voor het eerst iets!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

Fellow trekt voor het eerst iets!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:08

Hallo!

Fellow is inmiddels 2,5 jaar oud. Toen hij 4 weken oud was ging hij al mee op buitenrit aan een touw, meneer kent dus ontzettend veel maar is ook eigenlijk té mak. Heeft weinig respect voor mensen zegmaar.

Vanaf dat ie 5 maanden was en werd afgespeend is er eigenlijk nog weinig met hem gedaan. Af en toe een keer fietsen, knuffelen, poetsen, maar dat was heel minimaal. Hij heeft dus lekker paard kunnen zijn in de 'kudde' hier thuis. Nu heb ik hem vanaf januari opgepakt. Eerste weken vooral grondwerk, hij moest respect krijgen, weten dat mensen een eigen ruimte hebben maar dat ook hij een eigen ruimte heeft. Veel gedoe daarmee gehad, meneer snapte t niet en deed dominant. 2 weken terug draaide er ineens een knop om en hij snapt nu de meeste grondwerkoefeningen. 4 weken geleden kocht ik zijn eerste hoofdstelletje, alweer een mijlpaal bereikt in het leven van mijn eerste fokproduct! Vanaf toen ook elke week 1 keer lange teugelen gedaan. Het sturen kende hij al, vorig zomer heb ik een paar keer gelangeteugeld met een touwhalster. Afgelopen weken stuur en rem bevestigd en het gaat super goed! Hij is erg braaf! En ik ga nooit te lang door. Gaat het in het begin goed, stop ik meestal na 10/15 minuten al. Gaat het niet goed ga ik wat langer door tot het wel goed gaat. Zo sluit ik het iedere keer goed af!

Nu zag ik vanmorgen de sneeuw en kreeg ik ineens een ingeving. Ik dacht: Ik zet hem eens voor de slee! Kijken hoe hij dat vind! Is nauwelijks gewicht maar zo maakt hij wel kennis met het principe trekken en touwen langs zijn benen. Tuig had hij nog nooit om gehad, moeten nog gaatjes bij en de broek zat ook nog niet perfect, maar hier ga ik allemaal naar kijken tegen de tijd dat het echt zo ver is dat hij voor de kar gaat en dat gaat pas in de zomer gebeuren dus daar hoef ik me nu nog niet druk om te maken.

Ik deed t tuig om, meneer was wat aan het draaien, hij was druk. Maar hij werd van het tuig niet warm of koud. Goed. Naar de wei, slee erachterknopen en kijken wat ie doet als ik em laat stappen. En het was gewoon inspannen en wegrijden! Meneer liep ermee weg alsof het de normaalste zaak van de wereld is! Ben 5/10 minuutjes bezig geweest en toen weer gestopt.

Hij loopt op het moment met lt'en nog vaak te diep, ik zit ook absoluut niet aan de voorkant afgezien van het sturen. We zijn gewoon lekker 1 keer in de week eventjes bezig met lt dus verwacht er niet te veel van :) . Wel zitten er ook meestal hele stukken in waarbij hij heerlijk ontspannen loopt en de teugel opzoekt! Deze staan helaas niet op de foto's.

Hier wat foto's die mn moeder heeft gemaakt, dit was in het begin, later liep hij eigenlijk veel fijner, maar dat staat er dus helaas niet op.

1. Te diep
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

en ja zn manen zijn geschoren :+
hij heeft ernstig slecht groeiende manen en ze hingen nog steeds niet dus in januari heb ik zn manen dr af geschoren en nu ga ik het in een boog laten groeien.
Laatst bijgewerkt door Siepie op 10-02-13 20:41, in het totaal 2 keer bewerkt

mariekie1986

Re: Fellow trekt voor het eerst iets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:14

Ohhh, wat schattig!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:19

Wat knap van hem! Fijn dier is het!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:21

Wat een topper die Fellow! <3

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:28

Wat super zeg van Fellow, leuk manneke! :D

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:21

echt súper dat hij het zo goed oppakt Laura, heerlijke foto's! +:)+

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 13:00

Bedankt :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:03

ziet er leuk uit!

Persoonlijk zou ik het bitje nog even in de kast laten, hij is nu vollop aan het wisselen en dat kan met dat bit pijn veroorzaken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:05

Waarom krijg ik nou weer gelijk een visioen van een kirrend ponyveulen op een slee :))
AfbeeldingMet z'n zusje <3

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:33

Felloooowww <3
Leuk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:41

awww fellow <3

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:01

leuke pony!
vind het alleen wel erg vroeg om nu al zoveel met hem te doen.
waarom niet wachten tot hij een jaar of 3/4 is?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 22:05

frodo1993 schreef:
leuke pony!

ik wist dat ik deze reactie een keer ging krijgen.
Fellow is mentaal al erg ver, weet niet hoe ik dat moet uitleggen, maar hij laat goed zien dat hij eraan toe is dat hij wat wil doen :j
Een vriendin van mij heeft een verzorgpony, die pony is 5/6 en gedraagt zich veel jonger dan dat Fellow doet, dus dat laat maar zien dat het heel erg verschillend is.
Laat niet weg dat hij nog jong is en ik hem absoluut niet wil overvragen dus daarom pak ik hem maximaal 2 keer per week. 1 maart ga ik voor 6 weken naar het buitenland en ik doe de week ervoor en de week erna niks met hem dus hij heeft straks weer 8 weken volledige rust zodat hij alles goed op zich in kan laten werken en hij daarna weer fris wat kan doen. Ook weer max 2 keer per week :j .

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 22:18

smurffie schreef:
ziet er leuk uit!

Persoonlijk zou ik het bitje nog even in de kast laten, hij is nu vollop aan het wisselen en dat kan met dat bit pijn veroorzaken.

Hij heeft max 1 keer in de week z'n bitje in en dat voor misschien 15/20 minuten. Ik heb niet het gevoel dat hij er last van heeft ofzo.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 22:18

Shirley schreef:
Waarom krijg ik nou weer gelijk een visioen van een kirrend ponyveulen op een slee :))
[ Afbeelding ]Met z'n zusje <3

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En bedankt verder voor de reacties :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 01:49

Nog niet, maar voor het zelfde geld bouwt hij het op.
Verder over 'ver zijn' een kind kan 4 kan zich 6 voelen maar blijft 4, lichamelijk en moet hier geestelijk ook de dingen naar doen. Je vergist je in dat 15/20 minuten, dat is erg lang om de concentratie vast te houden.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:27

__Lauraa schreef:
frodo1993 schreef:
leuke pony!

ik wist dat ik deze reactie een keer ging krijgen.
Fellow is mentaal al erg ver, weet niet hoe ik dat moet uitleggen, maar hij laat goed zien dat hij eraan toe is dat hij wat wil doen :j
Een vriendin van mij heeft een verzorgpony, die pony is 5/6 en gedraagt zich veel jonger dan dat Fellow doet, dus dat laat maar zien dat het heel erg verschillend is.
Laat niet weg dat hij nog jong is en ik hem absoluut niet wil overvragen dus daarom pak ik hem maximaal 2 keer per week. 1 maart ga ik voor 6 weken naar het buitenland en ik doe de week ervoor en de week erna niks met hem dus hij heeft straks weer 8 weken volledige rust zodat hij alles goed op zich in kan laten werken en hij daarna weer fris wat kan doen. Ook weer max 2 keer per week :j .

maar lichamelijk blijft hij toch 2,5.
zelf zou ik nog even lekker wachten, ookal lijkt het of hij er al klaar voor is.
waarom zo overhaasten als je nog zoveel jaren wat met hem kunt doen.
laat die pony lekker jong zijn en pak hem over een tijdje pas op.
zonde als je hier later problemen mee gaat krijgen.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 12:29

Tja eigen keus, de 1 begint met 4 en de ander met 2,5. In mijn ogen kan het geen kwaad.
Daarnaast zijn er zo veel mensen die rond deze leeftijd beginnen of eerder.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:34

Zo zwaar wordt hij nou ook weer niet belast, hoor, zo'n sleetje glijdt immers vanzelf !

Er komt geen gewicht op ... en als het beestje er ook duidelijkveel plezier in heeft, zal de geestelijke belasting ook wel meevallen ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:09

Leuke foto's! Ze waren echter nog veel leuker geweest als je hem lekker jong zou laten zijn. Volgend jaar ligt er ook sneeuw en is hij er zowel mentaal als fysiek echt aan toe.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 22:14

Ik heb jullie meninh nu wel genoeg gehoord.
Ik weet wat ik doe en doe alles door eerst alles goed te overdenken.
Respecteer deze manier want ik ben echt niet de enige die op deze leeftijd met lichte arbeid begint.
Macho en Jesse van Nalanta (kent al vele mentaal en fysiek zware vd kunsten) bijvoorbeeld? Of Pippa van Thijs (loopt op 2,5 jarige leeftijd al voor de kar)

En ik wil hier in dit topic geen discussie over.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:19

Door dit soort topics zie je maar weer dat geduld jammergenoeg niet voor iedereen weggelegd is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:21

Jeetje zeg ... wat kunnen jullie doordrammen..

Beestje wordt echt geen schade aangedaan en Laura heeft duidelijk gevraagd hiermee niet het topic te bederven !

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 22:23

Lara_Silver schreef:
Door dit soort topics zie je maar weer dat geduld jammergenoeg niet voor iedereen weggelegd is.

Bedankt voor t compliment ;)

Ik ga temmen, topic kan gesloten worden wat mij betreft :j

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:26

Jammer van zulke reacties.
Als ze nou op de slee ging zitten, dan begrijp ik het, maar om nou een sleetje te trekken? Ik weet niet wat daar mis aan is..

Heel leuk! Hij ziet er ook niet echt uit als 2.5 jarige :D
Echt gaaf :D