Barones vrijheidsdressuur en op Neckrope!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR_

Barones vrijheidsdressuur en op Neckrope!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 12:45

Hoi hoi!

Ik wou jullie weer even laten zien hoe ver Barones en ik zijn met Vrijheidsdressuur :). Ik heb als het goed is eerdere keren topics geplaatst, maar dat weet ik niet meer zeker.. Haha!
Ookal is het meeste op deze foto's het compliment te zien, doen wij ook nog meer dingen! Zoals: Jambette, Spagaat, Flemen, Nee schudden, Voer weigeren (zijn we nog mee bezig),
Back (nu nog alleen als ik meeloop, maar we zijn aan het oefenen dat ik stil sta en zij weg loopt :) ), Omdraaien, en nog meer kleine oefeningetjes.

We zijn nu meer dan een jaar bezig met vrijheidsdressuur, en ik vind dat we al aardig ver zijn gekomen :).

(We zijn uiteraard wel begonnen met wat kleinere oefeningetjes, maar de Jambette stond niet zo goed op de film (dit zijn screenshots haha) dus daar heb ik niks van :) )
We beginnen ernaast! Compliment van voren, zo'n beetje de 2de keer van voren :) Normaal moest ik der nog helpen en/of ernaast staan.
Afbeelding

Na een paar keer er op!

Eerst even rekken en strekken! Jambette erop :)
Afbeelding

Na een paar keer rek en strek oefeningetjes, en een paar keer hele voorzichtige pogingen voor het compliment, durfde ze op der knietje!

Afbeelding

Afbeelding
Ze lijkt heel dun op deze foto, ze is ook wel aan het afvallen, maar we proberen het tegen te houden!

Neckrope af! Victory haha!
Afbeelding

Nog een Jambette zonder iets :)
Afbeelding

Hiertussen ook nog een compliment gedaan zonder tuig, maar ik stond een beetje met me kont naar de camera dus het zag er niet echt mooi uit :+

En nog last but not least nog een complimentje op de grond! Hier bleef ze heel lang zitten :)

Afbeelding

Tips zijn altijd welkom! Maar wel lief brengen :)

Borisje

Re: Barones vrijheidsdressuur en op Neckrope!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:47

Super goed Mandy! :D Ziet er ook gewoon heel netjes uit, ik denk dat de spagaat
voor het compliment iets minder breed mag, maar ze moet ook haar balans nog vinden :P

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:20

Ziet er netjes uit mandy! :)

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:27

Super leuk mandy :+:

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:30

Ziet er goed uit, maar ik vind je paardje veel te mager!

Fullframe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:33

Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk eerder dat het paard wat slank gebouwd is, en niet 'veel te mager'

Super leuk! Mag misschien wel proberen bij het buigen/compliment dat de achterbenen wat meer naast elkaar staan, mijn verzorgpaard vond dat fijner en makkelijker, misschien jou paardje ook?

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:44

Ziet er leuk uit Mandy!! :D

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:12

Braaf dier! Maar ze is zeker wel te mager. Is ze al ouder? De ribben moet je kunnen voelen niet zien en zeker niet door een wintervacht heen. Misschien heeft ze last van wormen of d'r tanden? Het kan ook ouderdom zijn.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:06

Barones! :)) Wat doet ze het leuk zeg! Ziet er hardstikke goed uit! *\o/*

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:54

Ziet er super uit Mandy! :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:58

Mooi hoor!

Ik heb ook wel het idee dat ze te mager is,maar weet natuurlijk ook niet hoe oud ze is..

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:44

Het stond ook al heel klein onder een foto maar ik merk nu dat dat veel te klein is :+
"Ze lijkt heel dun op deze foto, ze is ook wel aan het afvallen, maar we proberen het tegen te houden!"

Ze is 11 dus aan der leeftijd ligt het niet. Ze heeft al 2/3 x dezelfde wormenkuur gehad dus binnenkort gaat er sowieso voor de zekerheid een andere in, maar ze valt wel snel af in de winter, ik heb nog wel een foto van vorig jaar.. http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2821_n.jpg maar dit was net voordat ze op de wei ging, dus maakte ik met niet zoveel zorgen. Maar nu begint ze dus nu al..

Fullframe schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk eerder dat het paard wat slank gebouwd is, en niet 'veel te mager'

Super leuk! Mag misschien wel proberen bij het buigen/compliment dat de achterbenen wat meer naast elkaar staan, mijn verzorgpaard vond dat fijner en makkelijker, misschien jou paardje ook?

Zeker! Maar Barones verplaatst haar voet zelf naar hoe hij op de foto's staat! :) Dus eigenlijk denk ik dat ze dat fijner vind, bij de spagaat staat ze namelijk netjes met haar voor en achterbenen gelijk en naast elkaar :)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:48

Wat miischien een tip is om haar bloed te laten onderzoeken. Misschien heeft ze last van bloedwormen en dan kan ze daar gericht op ontwormt worden.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:51

Ja maar ik vind het dan wel raar dat ze alleen in de winter dun word en al 2x achter elkaar, en in de zomer gewoon een mooi spekkie is ;)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:55

Ik denk dat Mandy zelf ook wel door heeft dat dr paard wat aan de dunne kant is en ga ervan uit dat ze gewoon haar best probeert te doen om Barones op dikte te houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:57

Nog een tip over het afvallen in de winter. Laat ook een maagzweer uitsluiten.
Als ze minder ruwvoer krijgt omdat ze geen gras meer krijgt. Kan het zijn dat ze last krijgt van een maagzweer. Hierdoor kan ze flink afvallen.

Ook zou ik hem een deken op doen, tot dat je een oplossing heb gevonden tegen het afvallen. Nu moet ze energie steken in zich zelf warm houden. Met een deken hoeft ze dit minder. En helpt het haar wellicht om op gewicht te blijven.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:00

Joey het zijn adviezen om haar te helpen. Niet om af te zeiken ofzo. We denken gewoon mee.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:11

Alikesflame schreef:
Joey het zijn adviezen om haar te helpen. Niet om af te zeiken ofzo. We denken gewoon mee.

Snap ik, maar ik zie ook reactie's met 'je paard is te mager' :+
Verder bemoei ik me er ook niet mee hoor! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:13

Leuk leuk! knappe barones! grease is ook altijd dun in de winter.. hoeveel voer ze ook krijgt, gewoon genoeg proberen bij te voeren, meer kun je niet doen :) als het heel extreem word zou je de DA eens kunnen bellen...

loveannax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:03

super Mandy echt! <3

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:33

Ziet er leuk uit !

De bouw van joun paardje doet me wel heel erg aan die van mijn paard denken.. Wat voor ras is het? Die van mij stond ook in de winter zo mager. Ik heb gelukkig mijn oplossing gevonden, het lag aan het hooi ! Omdat bij sommige mensen de paardjes niet op het gras staan, moet je ze zeker voldoende hooi geven. Ik merkte dat mijn hooi niet meer voedselrijk was , dus heb nieuw hooi aangeschaft met veel eiwitten. Probleem was opgelost :D Misschien een tip voor jou ?

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:02

Het is een Nrps (50.1% arabier). Eiwit rijk is voor haar helaas geen oplossing vanwege haar hoefkanteling. Maar iig bedankt voor de tip! :)

Dank van de rest :)!

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:35

MandyR_ schreef:
Het is een Nrps (50.1% arabier). Eiwit rijk is voor haar helaas geen oplossing vanwege haar hoefkanteling. Maar iig bedankt voor de tip! :)

Ooh wat vervelend ! Misschien vind je nog wel een betere oplossing :)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:15

Ziet er goed uit^^, en dat mager worden in de winter kan ook gewoon door de kou komen. Mijn paard werd van de winter echt super mager maar toen we haar onder de deken zette kwam ze weer gewoon aan.

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:31

Erg leuk MandyR! :) Ik kom nog een keer foto's bij je maken, oke? :))