Otje kan nu sinds een maandje steigeren, en ze doet het al heel netjes op de achterhand en beheerst op commando "hoog" en mijn handen in de lucht. Ik gebruik hierbij geen zweep omdat ze een zweepangst heeft, eerst rende ze al weg als ik er een op pakte, ik kan haar nu wel gewoon de jambette enzo ermee vragen maar echt op ooghoogte gaat haar te ver!
Vandaag ging een vriendin van mij erop en heb ik het gevraagd, dit deed ze supernetjes en ze sloeg ook mooi uit! Later heb ik er nog op gezeten en heeft mijn vriendin het haar gevraagd, dat ging ook super!
Wat ik haar vandaag als commando gaf was de neckrope omhoog + been + "hoog" zeggen. Maar ik wil absoluut niet dat ze het steigeren door de war gaat halen met been of terugnemen op neckrope.. omdat ik het voor wil zijn dat zoiets gebeurt wil ik haar liever een onafhankelijk commando geven van het rijden, zweep in de lucht gaat denk ik moeilijk worden omdat ze dit gewoon ontzettend eng vind..
Misschien ben ik gewoon een beetje panisch en haalt ze het echt niet door elkaar als er 3 commando's tegelijk aan zitten, maar ik wil graag weten hoe jullie het doen of als jullie suggesties hebben zijn die ook heel erg welkom!

xx