[AR] gevraagd om met paard en koets te rijden voor trouw

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefken

gevraagd om met paard en koets te rijden voor trouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 12:29

Ik weet niet of het hier juist staat; maar ik heb een vraagje:

Ik ben via via gevraagd om binnenkort met paard en koets uit te rijden voor een trouwend koppel.
Bedoeling is dat ik hen ophaal thuis en naar het stadhuis breng, daar wacht, dan foto's met paard en koets en daarna hen naar de feestzaal breng.
In totaal zal dit ongeveer 2 uur duren, met 2 verplaatsingen in van ong 10-15 minuten.

Om ter plaatse te geraken, moeten we wel met 2 auto's rijden (1 met paardentrailer, 1 auto met koets op de aanhangwagen); het ligt ongeveer 5 km van ons thuis. (maar niet haalbaar te paard, want over drukke weg)

Nu vraagt de aanstaande bruid mij om een prijs op te maken voor deze service, en ik heb daar echt geen benul van!

Het vervoer zou trouwens met mijn haflinger zijn, en met de gewone recreatiekoets (vinden zij goed genoeg zo)
We moeten natuurlijk wel op voorhand paard en koets helemaal schoon krijgen, en ik moet mezelf toch ook wel netjes kleden.
Verder besteed ik er een vrije dag aan.

Wat voor bedrag vinden jullie ok om te vragen hiervoor?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:34

Toen ik trouwde (3.5 jaar geleden) lag dit rond de €600.
Ik heb toen bij 9 verschillende bedrijven prijs gevraagd en het zat tussen de €500 à €750.
Hierin zaten kilometers, BTW, paard en koets uiteraard en 2h 'gebruik' ingerekend.
Overuren zat rond de €50/h.

Waren tevens ook 'normale' koetsen, geen speciale huwelijkskoetsen, wij waren ook tevreden met een recreatiekoets :D

*edit: ik denk dus dat je rond de €250 wel mag rekenen, aangezien het jou ook wat moeite kost om paard en koets netjes te krijgen :)
Ik zou het toch direct doen voor €250 :D

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 12:37

Ok, maar dat zijn dan echte "trouwbedrijven" vermoed ik?
Want dat vind ik wel veel geld om als particulier te vragen... ben nog benieuwd naar andere antwoorden :j

ah ja; 250 euro is al wat "normaler" :)
Laatst bijgewerkt door eefken op 21-01-13 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Re: gevraagd om met paard en koets te rijden voor trouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:37

Dat zijn inderdaad de bedrijfsprijzen, ik heb mijn post nog aangepast met '€250 vind ik een mooie bijdrage' :)

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:41

ik vind de prijs van 250 niet echt bijster veel gezien je er veel tijd en energie in gaat steken plus een vrije dag.( maar je kan het natuurlijk ook doen als vriendendienst en dan is 250 genoeg..toch?!!)
Ga voor jezelf na wat een vrije dag je kost ( uitgaande dat je werkt..) en bedenk zelf eens wat JIJ zou willen betalen voor zoiets.
In iedergeval wens ik je veel plezier die dag..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:40

Er gaat een heleboel werk in zitten om alles tiptop in orde te krijgen.
Vergeet niet dat je de/het paard(en) moet wassen en eventueel toiletteren.
Je tuig moet gepoetst van binnen en buiten.
Je koets moet er goed uitzien, misschien wat minimale corsages..
De/het paard(en) moet(en) vervoerd en ook je koets. (tis maar 5 km maar omgerekend voor twee auto's heen en terug toch 20km)
En natuurlijk moet jij er zelf ook goed uitzien. (kleding aanschaf?)
Ik denk dat je er zelf dus bijna 1,5 dag in zult moeten steken om het er uberhaubt netjes uit te laten zien.

Dus ik denk dat een prijs van 350,- een nette prijs is. Gezien de hoeveelheid werk die je erin zult moeten steken.

konijnte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:08

Hoi
Ik ben het met Jorika1986 eens. Tuurlijk wil je niet te veel vragen maar je moet jezelf niet tekort doen. Mijn opa rijdt ook vaak trouwerijen en rekent daar ook 700 euro voor. Hij rijdt dan wel met een speciale oudentieke trouwkoets en zijn zondagse tuig en gaat helemaal in pak. Maar je kunt best 350 tot 400 euro vragen. Je bent daar inderdaad zeker 1.5 dag mee bezig.

tietse438

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:49

hey
even tip je moet maar kijke wat je ermee doet!!

maar als je er een prijs voor afspreekt,ben je profesioneel bezig. dit houd dus in als je iets gebeurd (ongeluk/of iets dergelijks) ben je er verantwoordelijk en aan sprakelijk voor want je geeft je uit als prof.
ik heb voor paar jaar terug gereden met sinterklaas heb toen een vrije gift gevraagt

je moet zelf even kijke wat je met die informatie doet

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:05

Ik lees de commentaren en vraag me af: moet je nog een pak erbij huren? Dan komt dat er logischerwijs gewoon bijop. Die €350,- die iemand al noemde lijkt me een goede vergoeding voor al dat voorwerk wat je moet doen. Weet de bruid wel wat ze je gevraagd heeft?
En realiseer je je dat er heel lange wachttijden bij komen of is dat niet zo? Kan je paard dat aan?

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:48

ik lees even mee, ik wordt nl weleens gevraagd voor verjaardag kind. of kan ik over dit onderwerp beter even nieuwe topic openen?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:21

pippenstein schreef:
ik lees even mee, ik wordt nl weleens gevraagd voor verjaardag kind. of kan ik over dit onderwerp beter even nieuwe topic openen?

Wat wou je vragen dan?

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 14:00

Ik heb haar gemaild dat ik met alle werk voordien en de dag zelf uitkom op een bedrag van 250 euro. Sindsdien geen reactie meer gekregen, zal dus te veel zijn.. ach ja, dan moeten ze maar verder zoeken. Ik lig er niet wakker van!
De wachttijden vielen wel mee, burgelijke trouw duurt een half uurtje, en stilstaan doet mijn haffie prima _/-\o_

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:06

Wat vreemd dat je geen antwoord meer van ze krijgt.
En als je voor 250 euro rijdt mag ze in der handjes klappen hoor.
Een goedkopere gaat ze echt niet vinden!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:30

jorika1986 schreef:
Wat vreemd dat je geen antwoord meer van ze krijgt.
En als je voor 250 euro rijdt mag ze in der handjes klappen hoor.
Een goedkopere gaat ze echt niet vinden!

Hier ben ik het helemaal mee eens! Laten ze maar eens onderzoek doen bij professionele bedrijven, dan piepen ze wel anders.

Eef: wat fijn dat je haffie zo goed stil kan staan; dat ontbreekt er nog wel eens aan.
(mijne doet het ook prima; heb net even met de sulky gereden, ondanks dat ze 2 weken heeft stilgestaan, wachtte ze keurig tot ik het commando zei, zonder pruttelen of drammen. Ben erg tots op mijn Kadetje)

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 17:47

Bedankt voor de fijne antwoorden en reacties hier! :j

Mijn haffie is beleerd door Gerard Leijten, al was ze wel al goed doorgereden onder het zadel. Maar bij het opstappen stond ze nooit stil, en nu in de koets doet ze dat echt super <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:50

Wij waren met onze bruiloft €450 kwijt voor een tweespan friezen met trouwkoets

Zij zijn ons thuis komen ophalen, hebben ons naar de kerk gebracht (was een paar minuten van ons vandaan) en daar in de buurt gewacht tijdens de mis en vanuit de kerk zijn we 20min. onderweg geweest naar de locatie van de fotoreportage, daar hebben ze zo ongeveer een klein half uurtje nog besteed.
Zij waren zelf afkomstig uit een dorp wat ongeveer 20minuten van ons vandaan lag met auto

Raar dat je inderdaad niks meer gehoord hebt, want voor €250 mogen ze inderdaad wel in hun handen klappen :)
Volgens mij beseffen veel mensen ook niet wat er naast het 'rijden van bruid&bruidegom zelf' nog allemaal vooraf en achteraf moet gebeuren met paard&wagen&menner

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:56

Hoi
Als je betaald krijgt voor deze rit heb je een aparte verzekering nodig (en die is duur) je wa die voor recreatieve doeleinden voldoende is dekt dit namelijk niet. Zelfs als je betaald krijgt d.m.v. een fles wijn, is het een betaling en heb je dus een verzekering nodig. Neem contact op met je verzekeraar voor je dit soort afspraken maakt want als er iets gebeurd en je verzekeringe kloppen niet dan heb je een groot probleem.