Desteny dubbele lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

D_Desteny

Desteny dubbele lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 23:51

Hallo

Op advies van mijn dierenarts moet ik mijn paard lang en laag longeren.
Helaas heeft hij er verder niet echt uitleg over gegeven
Kunnen jullie aan dit korte stukje film zien of Desteny zo fijn lang en laag loopt?

View My Video

Bedankt alvast!

D_Desteny

Re: Desteny dubbele lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 10:19

Oh ik kan me beginpost niet wijzigen. Ervaring met de dubbele longe hebben we wel allebei en volgens mij zit dat wel goed.

USKYLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:58

Ik zou de touwtjes iets losser doen. Hij kan nu alleen maar achter de hoofdlijn lopen met zijn hoofd. Hij zal dan nog beter kunnen ontspannen. Verder ziet het er niet slecht uit!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:23

longeerlijn zit goed, je zou er eventueel voor kunnen kiezen je buitenlijn achter de achterhand te doen, zo activeer je de achterhand.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:10

Dankje Buxy, ik vind de buitenlijn achter langs niet zo fijn werken waarom weet ik niet.

Ik heb nog wat meer gefilmd misschien dat meer mensen wat advies kunnen geven aan de hand van deze filmpjes. Het is wel erg lastig filmen met 2 lijnen een zweep en een camera :P
En hij heeft het snel door dat ik met andere dingen bezig ben dan gaat hij op ze dooie gemakie lopen :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:15

Wat doet ze als je de longes rechtstreeks aan het bit vast maakt? (dus niet via het bit terug naar de singel)
Ik begreep dat je haar rond en diep wilde trainen maar als ze ook met een rechtstreekse verbinding je hand voorwaarts neerwaarts op wil zoeken geeft dat een iets minder geforceerd beeld, nu kruipt ze er wel heel erg ver achter.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:21

Met een rechtstreekse verbinding gaat het veel moeizamer.
Als hij fris is begin ik daar namelijk mee omdat ik anders bang ben dat hij in de lijn stapt met ze gekke sprongen. Met een rechtstreekse verbinding gaat hij er toch erg tegenin duwen en drukt zijn rug weg.