JoyCiej007 schreef:Dat het lamoen 'verwisselbaar'/verstelbaar is, daar heb je in dit geval niets aan. Daarmee kun je de lengte en evt. breedte mee aanpassen, maar niet de hoogte van het lamoen.
Om goed in balans en evenwicht te hangen, moeten de lichtogen nog lager hangen.
Maar dat gaat niet, want de lichtogen zitten nu al veels te laag op het schoftje, ze zitten zelfs ónder het schoftje, op de singel.
Dus ja, dan kan je hoog en laag springen en er andere lamoenbomen aan zetten, dat zal allemaal echt niet helpen want het geheel is gewoon te klein. Met als gevolg dat de lichtogen dus veels te laag hangen.
Als een sulky goed in balans is, dan hoort hij te zweven in de lichtogen.
De wagen is te laag en te klein waardoor het lamoen ook te laag zit en waardoor je dús ook de lichtogen té laag moet hangen (onder het schoftje ipv. er op) om het nog enigzins in balans te kunnen krijgen.
Hoi ... ik ben bang dat JoyCie007 gelijk heeft. Maar je (Toydoll) schrijft ook dat de wagen niet van jou is.
Dat opent natuurlijk perspectieven om op zoek te gaan naar een fijne twee wieler die je wel goed
kan afstellen op deze fijne pony.
Om het lamoen te verzetten op deze twee wieler moeten er denk ik nogal wat heftige dingen worden gedaan denk ik
Daar dit inderdaad (als ik het zo zie) een lamoen dat alleen in lengte verstelbaar is. Dat betekent dat de eigenaar (als deze de sulky ook nog gebruikt) met kleine pony's weer een probleem krijgt om de wagen in balans te krijgen voor zijn of haar kleinere pony's.
Ik heb tijden terug een gewelig leuke twee wieler gekocht, rood.... magnifiqeu... maar toen de pony ervoor stond, was deze te groot. Was ook niet goed in balans te krijgen... liep ook niet fijn voor de pony. In stap of een zacht drafje leek er nog geen probleem te zijn .. maar ja je begrijpt, dat bleef niet zo... Wat ik daarmee wil zeggen, als je echt van plan bent om te blijven mennen. Is het mischien een goed idee om te kijken naar een goed passend wagentje. Daar hebben de pony en jij allebei plezier van. Het is trouwens wel een hele leuke sulky (die je op de foto hebt gezet) om te zien.....