[AR] Men neme een sledepaard...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Men neme een sledepaard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:33

.., een degelijk tuig en een slee en gaan met die banaan :)

Enkele weken geleden moest ik jaloers toekijken hoe menig bokker foto's plaatste van sleeritjes met hun paard. Oh wat begon het te kriebelen! Helaas lag hier toen geen millimeter. Maar het wachten werd beloond en eindelijk begon ook hier maandag de eerste sneeuw te vallen :D Dinsdag lag er genoeg om te gaan sleeën. Speciaal ervoor thuis gebleven van school (was hier toch een rommeltje met het ov), want nu moest ik het ervan nemen! Hier ligt aan de kust nooit zoveel sneeuw, dus het was echt mazzel dat het er dit jaar toch nog van kwam.
Ik had pas een nieuw tuig gekocht en die is dus meteen uitgeprobeerd. Alles moest nog op maat gemaakt worden, dus het kan zijn dat nog niet alle riempjes helemaal super zitten ;)

We maken niet alleen een hoop kindjes blij met de pony's ([RIJ-ITP] Hoe tover je een grote glimlach op een kindergezichtje?), we voelden ons zelf ook weer helemaal kind :P

Dik ingepakt en zuslief meegesleept voor foto's van het sleeën en om het haar zelf ook te laten ervaren.

1. Allereerst het sledepaard: Een "woeste" zwarte hengst uit het bouwjaar 1990...
Afbeelding

2. Een echte wijsneus. Of nou ja... sneeuwneus :)
Afbeelding

3. Vervolgens de weg gevraagd waar we goed konden gaan sleeën. Die weg werd ons al snel gewezen door deze vriendelijke harige meneer.
Afbeelding

Braaf deze aanwijzing opgevolgd en jawel... we vonden een pad waar we prima konden sleeën :j (het pad naast de wei).

4. Ons sledepaard trok ons dapper door de sneeuw heen.
Afbeelding

5. Meneer vond stilstaan maar zo zo (zoals aan het hoofd te zien is), hij bleef liever in beweging :+
Afbeelding

6. Dus daar gingen we weer :)
Afbeelding

7. Geen idee wat ik hier aan het doen ben...
Afbeelding

8. <3
Afbeelding

9. Zo trots op m'n sneeuwscootertje :D
Afbeelding

10.
Afbeelding

Filmpje van het sleeën. Mijn zus staat er ook op (paarse jas) en ik dus met donkerblauwe jas. Het filmpje kan op HD kwaliteit ;)

En als afsluiter wil Golden ook nog even wat duidelijk maken:
Afbeelding
"sneeuw is te gek!" :D
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 17-01-13 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

jes_sam

Re: Men neme een sledepaard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:36

Wat een leuke foto's!
Vooral die ene waarbij je pony de weg wijst _O- moest toch even lachen :+

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:11

leuke foto's, ligt inderdaad een mooi laagje sneeuw om in te sleeën

die foto van dat vosje dat de weg wijst is echt super grappig :D

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:02

Ziet er leuk uit hoor! Alleen als ik je in het filmpje met 1 hand zie mennen met de leidsels op elkaar krijg ik een beetje kippevel.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:08

Wat een leuk filmpje heb je er van gemaakt zeg, en alles ziet er ook zo keurig uit. Mooi tuig, netjes je zweepje mee, zweng erbij, toppie!

Mischien als je de teugels in een hand wil doen de achenbach methode gebruiken? Hoewel ik zelf eerlijk moet toegeven dat ik die ook niet ken. :o

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:11

Achenbach of öp zijn 'Jan boerenfluitjes' maakt me dan niet zo veel uit, als je maar wat sturen kan en ingrijpen met de andere hand als dat nodig mocht zijn.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 23:43

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :) Ik men vaak met achenbach, dat klopt. Al komt het in dit filmpje niet helemaal tot zijn recht hoor. Ik had mijn handschoenen uitgegooid omdat die nat waren geworden. Had dus verkleumde handen en kon ze daardoor niet echt netjes houden zoals ik normaal gesproken men met achenbach. Ik gebruik mijn linkerhand met mennen (bij achenbach) en gebruik mijn rechterhand dan soms even om bij te zetten, om mijn linkerhand even te ontlasten. Gebeurt hier idd niet zo netjes ;) Probeerde hem ook gelijk wat af te remmen omdat hij soms met veel gas weg kan draven :)