Eerst wat fotos in de paddoc!

We zijn begonnen met sleeen in de buitenbak!

Mijn zusje ook nog even sleeen

Derna zijn wij het park ingegaan.

Bedankt voor het kijken, een reactie zal leuk zijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
capopjekop schreef:Ook in de wei kan het fout gaan als ze schrikken, zelfs met een ervaren menpaard. Persoonlijk zou ik altijd wel iets aan voorbereiding doen. Een menpaard leert tijdens zijn opleiding hoe hij om moet gaan met druk en went eraan dat de strengen tegen zijn been aan kunnen komen etc. Dat kunnen allemaal dingen zijn die een onbeleerde pony eng vinden. Dit zijn dingen die ik zou oefenen als de bodem goed is en niet glad zoals het kan zijn met sneeuw.
Mocht je ooit nog gaan mennen ts, dan zou ik een langere zweep nemen, strengophouders, een zweng en het schoftje zodat de leidsels niet loshangen. Dan is het nog wat veiliger en fijner voor je pony. Jammer dat je het verhaal hebt weggehaald, dit was een mooie waarschuwing voor iedereen die wil gaan sleeën met een onbeleerde pony.
Tesssie14 schreef:Ik heb het verhaal gelijk weg gehaalt. Ik snap jullie reacties. maar ik vind het ook erg aanvalend. Jullie kennen de pony niet. En hij is wel bekend met het tuig en iets lichts achter hem.