[AR] Gewoon omdat het kan...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Gewoon omdat het kan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 19:28

Gewoon omdat het kan...
En omdat we erfarrest hebben, kunnen het erf niet af vanwege de sneeuw.
Nu kruisje kunnen zetten op To Do lijstje bij sleeën.

Boer gevraagd of ik in de wei mocht sleeën, die keek me aan of ik gek was, maar mocht als ondergrond bevroren was.
En dat was ie!

Dit jaar dus had ik en een slee en sneeuw en een paard dat rad liep, dus niets kon ons tegenhouden in dit zonnetje.
Snap alleen geen snars van hoe anderen hard kunnen met zo'n slee, want hij bleef niet echt recht achter Sjol en
bij elke molshoop of greppel lig je er bijna af. (bijna! we zijn blijven zitten)

JoyCiej007

Re: Gewoon omdat het kan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:17

Het is ook niet zo handig om ergens te gaan sleeen waar je veel ongelijkheden/oneffenheden hebt, met bijv. molshopen of greppels ;) Mijn weiland ligt altijd vrij strak, niet lang gras en met genoeg sneeuw gaat dat prima.

Verder; meesturen met je benen om te zorgen dat je recht blijft en niet omslaat. Dus bocht naar links = rechterbeen/voet van de slee en 'afremmen' op die kant.

Ziet er leuk en gezellig uit!
Wel zou ik volgende keer de strengen nog een flink stuk verlengen met een stuk goed touw (of halstertouw); jullie zitten er nu wel héel dicht achter. En een trap in je gezicht is nooit fijn. Al zal Sjol waarschijnlijk niet snel trappen gok ik. Maar toch....... en dan komt de slee ook een stuk minder snel tegen haar benen aan, want de broek doet wel íets maar werkt niet helemaal 100% zeker.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:32

Oefening baard kunst ;).
Ik zou idd je strengen volgende keer wat verlengen.

Ikke wil ook...... Hier licht echt helemaal niets.....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 20:39

Voor mijn idee had ik de strengen al stuk verlengd (lang leve de strotouwtjes), maar volgende keer dus langer.
We zaten wel net buiten mep bereik, zat ook not stuk touw aan "zweng" richting slee.
En inderdaad is ze niet een mepper, maar je moet nooit nooit zeggen.

Vlakker weiland hebben we niet, die greppels lopen er overal in de lengte door heen en een paar dwars,
wel hilarisch als je erover heen moet.
Ook nog gelachen 1e rondje, schiet er ineens een haas uit zo'n greppel toen we gierend van het lachen
al slingerend langs kwamen, die had zich heel goed verstopt, totdat we bijkans over hem heen reden.

Dennis, niets?? echt niets?? Hier vervloek ik die rommel, want kon vandaag ook niet lessen met mijn zwarte.
Maar heb dan weer van de nood een deugd gemaakt en eindelijk mijn sleetje rijden achter Sjol gedaan.