Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zelf heel rustig blijven (ook niet stiekem denken 'ohjee, gaat ie weer') en dan zal het snel wel beter gaan
Het mindert steeds, maar het is toch iets waar aan gewerkt moet worden. Wat je kan proberen is een deuntje fluiten ofzo .. dan ben je daarmee bezig en niet met denken aan wat er mis zal gaan 
Vond de uitspraak gewoon leuk
Waratje schreef:Ja en wat dan nog? Als ze dan bij een baas terecht komen die wel bewust met z'n intentie omgaat hebben ze dat snel genoeg door, hoor. Daar hoef je echt niet oefeningen voor te gaan verzinnen, dat komt vanzelf goed.
Rianne11_42 schreef:Het zijn echt niet zoveel mensen die daar bewust mee om gaan, hoor. Leeuwendeel is zich zelf uberhaupt niet bewust van het feit dat een paard intentie kan lezen. Ik denk persoonlijk dat je er te licht over denkt. Makkelijke intenties (drijvend of uitnodigend, boos of tevreden etc.) kan elk paard makkelijk lezen. Maar kan je ook tijdens het longeren (of wat dan ook) als je paard in galop is, keihard op je paard afrennen om hem te aaien en dat hij dan ook gelijk stilstaat en het niet als bedreigend ziet? Dát noem ik pas lezen van intentie.
) en niet voor de paarden .. De paarden weten het allemaal wel (is wel duidelijk als je zoveel paarden kan "omscholen", zelfs paarden die al 20 jaar zoals in mijn geval op een bepaalde manier gehouden worden), maar de mens moet het leren ... en daar is Parelli voor, en daar zijn de oefeningen voor .. Zodat je als mens leert hoe je iets op een paard kan overbrengen
Het andere mens straalt (vaak, zeker als ze er niet bewust mee bezig zijn) andere dingen uit dus reageert pony anders ..