[AR] een echte sulky wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

een echte sulky wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 22:25

Ik heb een A-pony die we aan het opnieuw beleren zijn. Nu gebeurd dit met een tweewieler, die ik best zwaar vind.
Het lijkt me erg lekker om met een echte sulky te rijden. Een lekker licht karretje voor mij alleen. Volgens mij voel ik me dan ook veiliger. Hoe ervaren jullie dat? Je hebt natuurlijk geen groom op je wagen als je alleen zit, maar omda thet volgens mij erg licht is, lijkt het me wel heel prettig. Hoe ervaren jullie dat? Hoeveel weegt een sulky voor een A-pony ongeveer,mis je een groom? Rij je buiten met je sulky?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:44

Hoi, hier ook een a poon en een shet.... en ik heb een HCA sulky.
Heerlijk ding... kijk maar even in mijn profiel... de onderste foto's

Enige minpuntje, vind ik dat je vrij kwetsbaar bent als je pony
naar achteren slaat.... maar eerlijk is eerlijk tot nu toe nog geen pony's gehad die
dat deden. En de sulky levert de pony's hier veel plezier op... ze gaan namelijk graag mee
En werken met plezier....

Hieronder een filmpje met 2 HCA sulky's
1 kleine pony en 1 van ik geloof rond de 1.10 ?
Die mevrouw reed met haar pony zo alle 3 de dagen van een paarden rit mee
Hier deed ze 3 dagen van rond de 30 km. per dag op de HCA...
En ze reed de dag ervoor en de dag erna ook nog 2 maal ongeveer 20 km naar haar stal...
Dus dan moet dat wagentje wel lekker zitten.
Dat heb ik nog niet gepresteerd hoor.... maar het kan dus goed met deze sulky

http://www.youtube.com/watch?v=baH1OhcOSWY

Maar ik heb ook hele goede dingen gehoord en gelezen van de cavalier twee wieler
In ieder geval is het voor kleinere pony's fijn als ze inderdaad een wagentje hebben
dat bij hun omvang past...

Ik voel me er verder erg veilig op, ik kan de HCA makkelijk manipuleren in de bochten door naar links en naar rechts te hangen. Het is me nog niet gelukt om hem te doen kantelen of eraf te vallen. Ook mis ik niet iemand naast me, soms spreek ik af met mensen om te gaan rijden, maar ik rijd ook net zo lief alleen lekker door het bos. Ik geloof dat mijn sulky nog geen 40 kg. weegt. Maar dat weet ik niet precies... til hem in ieder geval met gemak de trailer in... En de pony's lopen er graag en makkelijk voor. Mocht je het een keer willen uit proberen ben je welkom. Nou veel sucses met je zoektocht.
PS de A-poon staat nog niet in mijn profiel..... ha ha ha... moet nog een profiel waardige foto :+ van hem maken grinnik *\o/*

Chezshir77

Re: een echte sulky wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 22:59

Goh wat een heerlijk filmpje zeg!!! Echt heel leuk! Ik heb het liefste wel een stoeltje met rugleuning (rugoperatie gehad). Zit je nou een beetje comfortabel op een sulky? Ik hoor wel eens dat je met je benen niet lekker zit? Mijn pony is ongeveer 112-115 cm, wat zou de ideale sulky zijn?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:17

Brendaaaa schreef:
Goh wat een heerlijk filmpje zeg!!! Echt heel leuk! Ik heb het liefste wel een stoeltje met rugleuning (rugoperatie gehad). Zit je nou een beetje comfortabel op een sulky? Ik hoor wel eens dat je met je benen niet lekker zit? Mijn pony is ongeveer 112-115 cm, wat zou de ideale sulky zijn?

Ha ha ha.... nou en of het zit. Als je wilt mag je komen proberen hoor. De dame waarvan ik de sulky heb overgenomen had ook fysiek behoefte om goed te zitten.... en ik ben zelf helaas geen 20 meer ook fysiek wat beperkt grrrrrrrr... dus ik ben dolblij met die stoel. Die kun je gewoon los bijkopen bij de maker van HCA, maar ik zag dat hij ze op de sulky ook meeleverde als je ze nieuw besteld... al moet ik eerlijk zeggen ook een keer op zo een panzitting gezeten en dat was nog verassend comfortabel...
(maar die stoel _/-\o_ ha ha die gaat er niet meer weg hoor ! :D )

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:20

Leuk zeg, dus HCA is echt aan te raden begrijp ik. Dank je wel voor je verhaal, vond het erg leuk om te zien en te lezen. Heb je nog mooie fotos?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:26

Sorry de benen vraag... dacht ook dat wordt nooit wat.
Bijna nog om laten staan bij de verkoper... maar nu...
Nee, een kwestie van rustig opstappen.... verder is het gewoon
zitten en genieten.. ik vind ook dat juist die positie je het gevoel geeft
dat de sulky zo stabiel is..... Je moet het wel heel bont maken om hem om
te laten kiepen... prima gewicht verdeling en je zit nog stevig ook..
balans ik makkelijk in te stellen omdat je enorm veel ruimte hebt om je zitje of stoel
naar achteren of naar voren te verplaatsen... het is echt een super simpel maar praktische sulky...

Ik denk dat de enige wijsheid is, veel sulky's van verschillende merken
gaan testen.... dat heb ik in ieder geval gedaan... echt nooit gedacht dat ik
voof de HCA zou gaan... Het welshje staat er ook prima voor.
(daar was ook ik verbaasd van.. leuk gewoon de bomen verlengd... dus beide paardjes
kunnen ervoor...) HCA levert trouwens ook verschilende maten op het filmpje zie je ook een kleine en een wat
grotere HCA. /3

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:30

Brendaaaa schreef:
Leuk zeg, dus HCA is echt aan te raden begrijp ik. Dank je wel voor je verhaal, vond het erg leuk om te zien en te lezen. Heb je nog mooie fotos?

O, jee... teveel ha ha ha...
Maar had je al op mijn profiel gekeken ?
daar staan er ook een paar.
Ik zal nog wel even kijken of ik er wat in photo bucket kan zetten
Anders krijg ik ze niet geplaatst :P :+

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:59

Ik ga je profiel eens inlopen! Goed te lezen dat je dus eignelijk best lekker zit op zo'n ding! Zal verder wel kwestie van wennen zijn denk ik.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 00:01

Wauw, wat een leuke fotos! Ik ga er morgen nog een keer naar kijken, maar je hebt er hele leuke op staan! Ik vind natuurlijk de allerlaatste de allerleukste:-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:24

Een 2wieler al zwaar voor een pony als die van jou? Wat voor 2wieler is dat dan?

Ik rij ook met een HCA. Maar zou hem zeker niet als enige wagen willen hebben (ik heb er een marathon wagen bij).

Hij is heel licht en zit ook fijn. Nadelen zijn dat je niemand mee kan nemen, je er geen vaardigheid wedstrijden mee mag rijden, en ook meteen dat hij wel heel licht is. Op en afstappen is wat lastig, je kan er niet snel op en af.

Mijne gister:
[AR-ITP] Whitney haar Z debuut

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:04

Ja, hij kan hem makkelijk trekken die wagen, maar ik vind het zelf nogal een zwaar ding. Mij lijkt een makkelijk licht dingetje wat fijner en soepeler. Ik vond bijv. de sulky caveletti gewoon een fijn karretje, noem mij maar gek:-) Deze wagen is veel beter van kwaliteit en zo, maar toch ook een stuk zwaarder.
Ik heb jouw filmpje zitten kijken, echt fantastisch!!!