[AR] advies gevraagd voor karretje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cryssie

advies gevraagd voor karretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 12:05

Hallo,

Graag wil ik jullie advies hebben.
Ik heb een heel leuk karretje gezien op marktplaats. Er wordt gezegd dat hiervoor een fries gestaan heeft. Denken jullie dat hiervoor een paard voor kan?
Tevens zit er geen rem op. Wat zijn de kosten voor een rem plaatsten erop en waar kan dit? Woon in het midden van het land.
Wat zouden jullie voor dit karretje vragen?
Voor mij gaat het echt om recreatief. Beetje het bos in 1x in de week ofzo. Zou dit mogelijk zijn met deze kar.

Om deze kar gaat het:

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Grainey

Re: advies gevraagd voor karretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:54

Om een rem op zo'n karretje te maken moeten er achter andere wielen aan, deze wielen kun je oa. kopen bij Hans van der Mee, schrik vooral niet van de prijs. Moet je het er zelf ook nog aan zetten. Als je een geremde kar wilt met dit soort concourswielen zou ik zoeken naar een die al geremd is, ben je veel goedkoper uit. Ze zijn er alleen niet zoveel, dus dat is wel even zoeken.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:08

Ik zeg nee,niet geschikt voor het bos.ik zou verder kijken en dan wel naar iets dat geremd is en stevigere wielen heeft,zodat je dus ook het bos in kunt zonder dat je wiel dubbel vouwd

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:41

absoluut ongeschikt! Volgens mij zie ik ook helemaal geen veren? En in een ongeveerde wagen door het bos gaan, is absoluut geen pretje!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:47

En als je echt iets fatsoendelijks wilt (wat echt belangrijk is met mennen!) moet je toch écht in een wat hogere prijscategorie gaan zitten, denk aan op z'n minst een eurotje of 1000.

bijv. zoiets http://www.bokt.nl/markt/ad/86038/te-ko ... e-lamoenen of http://www.bokt.nl/markt/ad/31244/recre ... -incl-tuig Van alles wat ik op de markt hebt gezien, zijn deze qua prijs qualiteit het beste. Ja, je hebt goedkopere, maar dan is het echt rommel op van die zware ongeschikte autobanden! Wil je iets fatsoendelijks (wat ik je écht aanraad) ga dan voor zoiets en dit was nog het goedkoopste wat ik zag van 'de betere'

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:09

ik heb ook zo'n type wagentje maar dan met stevigere wielen ( van een motor) en dat is toch best een leuk wagentje met prima vering. Ik vind het nogal wat om gelijk alles als ongeschikt te verklaren. Voor wedstrijd rijden misschien nietgeschikt maar als het voor recreatief gebruik is dan kan dat prima. Sommigen van ons hebben geen 1000 euro te besteden maar de lol is er niet minder om

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:12

Ik had ook de 1000 euro niet zomaar liggen en heb hier voor moeten sparen. Ik rijd geen wedstrijden, ik rijd alleen recreatief, op de weg en door het bos en heb ook gewoon een fatsoendelijke wagen aangeschaft (combi recreatie/marathon). Ongeluk gebeurt misschien niet snel, maar van je paard afvallen, is iets anders als dan wanneer de wagen omkiept. Met een fatsoendelijke wagen heb je deze kans gewoon minder snel. Daarnaast zijn van die autobanden heel zwaar trekken en hierdoor ongeschikt om mee te mennen.

De wagen die TS geeft is heus wel geschikt voor een rustig ritje op de weg, maar geschikt voor het bos is deze wagen nu eenmaal niet, er staat niet voor niks 'trouwkoets' boven.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:28

Trouwkoets is waarschijnlijk niet zo heel comfortabel als je er wild mee gaat doen maar draf of stap moet toch wel gaan. Trouwkoets is alleen omdat ie wit is geschilderd maar daarvoor was het waarschijnlijk gewoon een tourwagentje. En wat autobanden betreft ik leen weleens een wagen met autobanden voor mijn haf als ik met meer mensen weg wil. daar heeft hij echt geen probleem mee hoor. vier man op wagen over zandpad in bos gaat prima. Marathon wielen zijn dan zelfs zwaarder omdat die snijden. En op de weg rolt het helemaal wel.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:32

Ja maar deze bandjes zijn niet geschikt voor het bos,en je hoeft zeker geen 1000,- meteen neer teleggen.maar het moet wel veilig en geschikt zijn voor de dingen die je wilt.en deze wagen is geen wagen voor het bos en dat zocht ts

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 00:44

Bedankt allemaal voor jullie eerlijke reacties. Heb toch besloten om verder door te sparen. Mocht iemand nog wat leuks weten, stuur een pbtje hihi!!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 01:28

Top dat je nog even verder gaat sparen! De 2 linken (advertenties) die ik stuurde zijn prima wagentjes die wel bij je paard en je wensen zouden passen. Succes in ieder geval! ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:42

Wat zoek je precies voor wagentje en voor wat voor pony?

Mijn stalgenoot wil graag een goede 2 wieler en wil haar marathonwagen verkopen. Gunstig geprijsd.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:01

Het is voor een paard van 1.67m, maar wil geen 2 wieler hebben

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:02

Cryssie schreef:
Het is voor een paard van 1.67m, maar wil geen 2 wieler hebben

Dan houd het helaas op, ze heeft een cob maat. ;)