Lange teugelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Lange teugelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 22:13

Aangezien ik mijn pony een tijdje niet kan rijden, en zodra ik dat wel weer kan dit hooguit maar 1 a 2 x per week kan , wil ik met mijn pony gaan lange teugelen , en dan liefst klassiek.

Nu heb ik hier nog niet zo veel ervaring mee en zie ik ook vrij weinig instructies op bokt en mp hier in de buurt, en daarbij word dat duur naast mijn andere lessen die ik heb .

Maar ik vroeg me af hoe ga ik dit aanpakken ? Hij kan al netjes met een schoftje en teugels lopen en figuurtjes maken in stap . Nu gaat hij in draf te snel, en meerennen kan ik gewoon weg niet. Verzameld lopen kan hij dus niet echt. Hoe kan ik dit oplossen vanaf de grond ? En mag je bijgezet lange teugelen ? En is dat slim ?

En wat voor oefeningen kan je allemaal doen met lange teugelen ? En maakt het uit of je er naast of erachter loopt ? Ik zie beide voorbij komen

Ik wil me eerst helemaal verdiepen in lange teugelen voordat ik hier aan begin .
Daarbij wil ik echt ontzettend veel met me paarden haha, ik moet nu toch echt is gaan kiezen wat ik wil gaan doen :p ( maarja van alles moet je een keertje geproefd hebben he )

unihorses

Re: Lange teugelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:15

mag je paard niet rijden of jij ? als hij niet mag rijden zou ik ook niet langeteugelen en als jij niet mag rijden wat is dat dan ? mischien is het ook niet handig om te lange teugelen..

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 22:23

Vergeten bij te zetten. Ik kan nu even niet rijden ivm probleem aan het zadel , ik wil niet met slecht niet passend zadel rijden, daarbij heb ik zelf fibromyalgie. Dus 2 keer per week rijden vind ik voor mezelf zat. Maar nu longeer ik hem vooral en doe wat vd , maar ik wil is wat anders doen dan dat :) in de zomer word pony ook voor de kar beleerd zodat ik ook lange afstanden kan doen :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:25

ravvie schreef:
Vergeten bij te zetten. Ik kan nu even niet rijden ivm probleem aan het zadel , ik wil niet met slecht niet passend zadel rijden, daarbij heb ik zelf fibromyalgie. Dus 2 keer per week rijden vind ik voor mezelf zat. Maar nu longeer ik hem vooral en doe wat vd , maar ik wil is wat anders doen dan dat :) in de zomer word pony ook voor de kar beleerd zodat ik ook lange afstanden kan doen :)

oke, is goed kon natuurlijk een blesure zijn ofzo en dan zijn er penny's die dan niet rijden maar wel longeren / lange teugelen / dingen

zou toch opzoek gaan naar les eigenlijk, die kunnen terplekke tips geven en zien wat er prescies gebeurt

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:25

Waar woon je?
Kijk eens op deze site: www.stallexion.nl
Worden cursussen en lessen georganiseerd, aanrader!

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 22:33

Ik sta in omgeving ijsselstein/ montfoort .
Een proefles kan natuurlijk geen kwaad, maar ik heb ook nog mijn westernlessen,dressuurlessen en menles . Ik zit beetje krap bij kas aankomende weken ivm werk. Dus nog een les erbij gaat me teveel kosten, ik moet wss al aantal lessen afzeggen -O- En uit mijn DA spaarpot halen zie ik niet zitten :(

@fliam heb even snel gelezen , klinkt goed , moet alleen dan 3 maanden wachten op me verjaardagsgeld -O-

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:40

Jammer, je kan er veel van leren ;) Ik vind het een waardevolle aanvulling op de training.

Dixies_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:18

Ik heb sinds kort de dvd van Piet Bakker in huis. Ik wil het ook met mijn jonge paardje gaan doen ter voorbereiding op het rijden.
Dvd kan ik je dan zeker aanraden.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 23:43

Een dvd is inderdaad wel een goed idee. Ik zal er is naar kijken

Marijke_Dub

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:52

Ook kan je op Youtube kijken naar hoe andere het doen :)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:25

Ik heb het eigenlijk geleerd van foto's en filmpjes..kost je misschien meer tijd en je moet zelf opzoek naar oplossingen voor je problemen maar dat kan ook leuk zijn!